Icon
IDM-tutkintojen nimet uudistuvat IABlogi

IDM-tutkintojen nimet uudistuvat

04.02.2014

IAB Finland kouluttaa digimarkkinoinnin huippuosaajia kansainvälisessä IDM-koulutusohjelmassa. Sertifikaattitasoista digitaalisen markkinoinnin koulutusta on järjestetty vuodesta 2007 alkaen yhteistyössä Englannin johtavan markkinointi-instituutin IDM Digital Marketingin kanssa.

IAB:n tarjoamien koulutusten nimet ovat muuttuneet alkuvuodesta 2014. Aiemmin The IDM Certificate in Digital Marketing (Cert DigM) -tutkinnon nimellä kulkenut koulutusohjelma on nykyään The Professional Diploma in Digital Marketing. Vuoden mittaiseen koulutusohjelmaan osallistuneet ja tutkinnon suorittaneet voivat käyttää Dip DigM -nimikettä. Koulutus antaa valmiudet digitaalisen markkinoinnin ymmärtämiseen, suunnittelemiseen ja toteuttamiseen. Se sopii kaikille median ja markkinoinnin ammattilaisille, jotka haluavat vahvistaa verkkomainonnan ja -markkinoinnin osaamistaan.

Dip DigM tai entisellä nimellä Cert DigM -tutkinnon suorittaneet voivat kehittää digimarkkinoinnin taitojaan edelleen koulutusohjelmassa, jonka uusi nimi on The Post Graduate Diploma in Digital Marketing (PG Dip DigM). Aiemmin IDM Diploma in Digital Marketing (Dip DigM) -nimellä tunnettu koulutusohjelma on suunnattu markkinoinnin päättäjille, jotka ovat vastuussa digitaalisen ja integroidun markkinoinnin suunnittelusta, hallinnoinnista ja resursoinnista.

Lisätietoa laadukkaista koulutuksista voit lukea täältä!

11.12.2024

IAB Studio: Uusi yhteistyö ottaa kaikki mukaan Retail Mediaan

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat Hannaleena Koskinen Allerilta ja Teemu Kurri Craneworks / Doohlabsilta. Tällä kertaa studiossa otettiin kantaa kuumimpaan mediatrendiin, eli puhutaan retail mediasta.

lue lisää

03.12.2024

Katsaus kuluneeseen vuoteen 2024: Ohjelmallinen Gaming

Gaming mainonta on ollut nousevia aiheita ohjelmallisessa ostamisessa vuoden 2024 aikana. Otimme IAB:n kanssa katsauksen kuluneeseen vuoteen gaming mainonnan parissa ja haastattelimme ohjelmallisen asiantuntijaa Nina Nordmania (Kinesso, IPG Mediabrands) sekä videomainonnan asiantuntijaa Aleksi Ylitaloa (RTL AdAlliance).

lue lisää

29.11.2024

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

29.11.2024

Kuinka hyödyntää tekoälyä vastuullisesti markkinoinnissa?

Tekoäly on noussut nopeasti markkinoinnin ammattilaisten tehokkaaksi työkaluksi, joka parantaa ideointia, sisällöntuotantoa ja analysointia. Vaikka tekoäly tuo mukanaan huomattavia etuja, kuten työprosessien nopeutumista ja automatisointia, sen käyttö edellyttää vastuullisuutta ja eettistä harkintaa.  Tässä artikkelissa käsittelemme tekoälyn käyttöä markkinoinnin tukena ja vastuullisia käytäntöjä, jotka auttavat rakentamaan kestävää ja eettistä markkinointia.

lue lisää