Icon
Ilmainen Tunne ja Teknologia -seminaari 8.5. IABlogi

Ilmainen Tunne ja Teknologia -seminaari 8.5.

15.04.2019

Miten tunteet ja teknologia kohtaavat? Miten teknologia auttaa tunteiden muovaamisessa ja mittaamisessa? Voimmeko kohdistaa mainontaa tunteiden perusteella? Tunteiden herättäminen on ollut markkinoinnin ytimessä sen synnystä asti. Viime vuosina tunteiden rinnalla on keskusteltu vilkkaasti markkinoinnin teknologioista, kuten ohjelmallisesta ostamisesta, markkinoinnin automaatiosta ja datasta. Nyt on aika puhua niistä yhdessä.

IAB:n Markkinointiteknologia-työryhmän asiantuntijat ovat koonneet ohjelman ajankohtaiseen Tunne ja Teknologia -aamupäiväseminaariin. Käsittelemme seminaarissa, miten dataa, koneoppimista, pelillistämistä, sosiaalista mediaa ja ääntä voidaan hyödyntää tunnepohjaisessa markkinoinnissa. Luvassa on havainnollistavia case-kuvauksia esimerkiksi siitä, miten Tieto on käyttänyt dataa tunteiden tunnistamisessa ja miten Bauer Media on luonut myyntiä edistäviä äänimaisemia.

Tilaisuus on yhteistyökumppaneidemme tarjoama eli sinulle osallistujana maksuton.

Lisää ohjelmasta ja ilmoittautuminen.

11.12.2024

IAB Studio: Uusi yhteistyö ottaa kaikki mukaan Retail Mediaan

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat Hannaleena Koskinen Allerilta ja Teemu Kurri Craneworks / Doohlabsilta. Tällä kertaa studiossa otettiin kantaa kuumimpaan mediatrendiin, eli puhutaan retail mediasta.

lue lisää

03.12.2024

Katsaus kuluneeseen vuoteen 2024: Ohjelmallinen Gaming

Gaming mainonta on ollut nousevia aiheita ohjelmallisessa ostamisessa vuoden 2024 aikana. Otimme IAB:n kanssa katsauksen kuluneeseen vuoteen gaming mainonnan parissa ja haastattelimme ohjelmallisen asiantuntijaa Nina Nordmania (Kinesso, IPG Mediabrands) sekä videomainonnan asiantuntijaa Aleksi Ylitaloa (RTL AdAlliance).

lue lisää

29.11.2024

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

29.11.2024

Kuinka hyödyntää tekoälyä vastuullisesti markkinoinnissa?

Tekoäly on noussut nopeasti markkinoinnin ammattilaisten tehokkaaksi työkaluksi, joka parantaa ideointia, sisällöntuotantoa ja analysointia. Vaikka tekoäly tuo mukanaan huomattavia etuja, kuten työprosessien nopeutumista ja automatisointia, sen käyttö edellyttää vastuullisuutta ja eettistä harkintaa.  Tässä artikkelissa käsittelemme tekoälyn käyttöä markkinoinnin tukena ja vastuullisia käytäntöjä, jotka auttavat rakentamaan kestävää ja eettistä markkinointia.

lue lisää