
Ilmainen Tunne ja Teknologia -seminaari 8.5.
Miten tunteet ja teknologia kohtaavat? Miten teknologia auttaa tunteiden muovaamisessa ja mittaamisessa? Voimmeko kohdistaa mainontaa tunteiden perusteella? Tunteiden herättäminen on ollut markkinoinnin ytimessä sen synnystä asti. Viime vuosina tunteiden rinnalla on keskusteltu vilkkaasti markkinoinnin teknologioista, kuten ohjelmallisesta ostamisesta, markkinoinnin automaatiosta ja datasta. Nyt on aika puhua niistä yhdessä.
IAB:n Markkinointiteknologia-työryhmän asiantuntijat ovat koonneet ohjelman ajankohtaiseen Tunne ja Teknologia -aamupäiväseminaariin. Käsittelemme seminaarissa, miten dataa, koneoppimista, pelillistämistä, sosiaalista mediaa ja ääntä voidaan hyödyntää tunnepohjaisessa markkinoinnissa. Luvassa on havainnollistavia case-kuvauksia esimerkiksi siitä, miten Tieto on käyttänyt dataa tunteiden tunnistamisessa ja miten Bauer Media on luonut myyntiä edistäviä äänimaisemia.
Tilaisuus on yhteistyökumppaneidemme tarjoama eli sinulle osallistujana maksuton.
12.03.2025
Näin Suomi bidaa: Alma Media tutki ohjelmallisen mainonnan kenttää Suomessa
Tammikuussa 2025 toteutettu kyselytutkimus keräsi vastauksia 95 ohjelmallisen mainonnan ammattilaiselta, jotka työskentelevät niin mediatoimistoissa kuin mainostajien omissa tradingdeskeissä. Tässä blogikirjoituksessa avaamme tutkimuksen taustoja ja nostamme esiin keskeiset tulokset, jotka valottavat ohjelmallisen mainonnan nykytilaa ja tulevaisuutta Suomen markkinoilla.
lue lisää11.03.2025
KonversiO-Optimistit: Televisio mullistuu – HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat mainonnan!
Tervetuloa IAB:n KonversiO-Optimistit-podcastiin! Tänään sukellamme televisiomainonnan tulevaisuuteen ja siihen, miten HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat koko pelikenttää. Miten tämä vaikuttaa mainostajiin, katsojiin ja TV-yhtiöihin? Onko perinteinen lineaarinen TV kuolemassa vai syntyykö nyt entistäkin parempi Total TV -kokemus?
lue lisää04.03.2025
Digimarkkinoinnin huipulla: Anne Teeriaho ja Suomalainen Lääkäriseura Duodecim
Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme kolmannessa osassa tapaamme Anne Teeriahon, joka työskentelee ilmoitusmyyntipäällikkönä Suomalainen Lääkäriseura Duodecimissa ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.
lue lisää04.03.2025
IAB Jäsenesittely: Järviseudun Sanomat ja Ari Ahvenlampi
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Järviseudun Sanomat ja Ari Ahvenlampi.
lue lisää