Jäsenkyselyn satoa: Aktiivinen työryhmätoiminta antaa työkaluja oman työn suorittamiseen
IAB-yhteisöltä kysyttiin palautetta kuluneesta kaudesta sekä kehitysideoita ja tulevaisuuden visioita syksyllä starttaavaa kautta varten. Kyselyyn vastasi reilu 70 IAB:n jäsentä, joista yli 85 % oli aktiivisesti toiminnassa mukana.
Työryhmätoiminta ja verkkosivusto tärkeimmät jäsenedut
IAB:n tärkeimpinä jäsenetuina pidettiin verkkosivustoa oppaineen, suosituksineen ja jäsenyrityksien esittelyineen (37 %) sekä aktiivista työryhmätoimintaa (31 %). Muita hyödyllisinä pidettyjä etuja olivat seminaarit ja tapahtumat, verkostoitumismahdollisuudet sekä IDM-koulutus.
Työryhmätoiminta koettiin merkitykselliseksi oman ammatillisen kehittymisen kannalta (ka.3,3/asteikolla 1-5) sekä digitaalisen markkinoinnin yleisen kehityksen kannalta (ka. 3,6). Työryhmätoimintaa haluttiin myös kehittää ja eri työryhmien asialistoille karttui monia hyviä asioita käsiteltäväksi.
Uutiskirjeeseen tutkimustuloksia ja esimerkkikeissejä
IAB:n verkkosivu-uudistusta pidettiin onnistuneena (ka. 3,5/asteikolla 1-5) ja sivustoa ajantasaisena (ka. 3,5). Tarkempaa palautetta sivustouudistuksesta sekä toiveita uutta sivustoa koskien pääse antamaan syksyllä, kun kartoitamme uuden sivuston kehitystarpeita.
IAB:n uutiskirjettä seurattiin aktiivisesti (ka. 3,8/asteikolla 1-5) ja siihen toivottiin lisää uutisia kotimaisen digimarkkinoinnin kuulumisista, mielenkiintoisista tutkimustuloksista sekä esimerkkikeisseistä. Onnistuneista digiakampanjoista kannattaakin vihjata toimistolle – inspiroivat esimerkit nostavat koko alan statusta!
IAB-toiminnasta työkaluja oman työn suorittamiseen
Vastaajista 73 % koki, että suurin konkreettinen hyöty IAB-jäsenyydestä on se, että saa tietoa digimarkkinoinnin kehityksestä ja markkinoinnin uusimmista suuntauksista. Reilu 60 % vastaajista piti arvokkaimpana hyötynä konkreettisia työkaluja oman työnsuorittamiseen.
Kiitokset kaikille vastaajille – otamme palautteen ja kehitysideat ilolla vastaan, tästä on taas hyvä jatkaa!
By the way, jäsenkyselyn yhteydessä arvotun Kakkugallerian lahjakortin voitti Pilvi Rimmanen (Mediareaktori).
Onnea Pilvi ja makeaa kesää!!
23.01.2025
Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaatti uudistuu – pysy ajan tasalla muuttuvassa maailmassa
Digimarkkinoinnin, mainonnan ja median maailma kehittyy nopeammin kuin koskaan aiemmin. Alan ammattilaisena tiedät, miten tärkeää on pysyä ajan tasalla uusista trendeistä, työkaluista ja parhaista käytännöistä. Siksi me IAB:llä päivitämme jatkuvasti digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattia – vastaamaan tämän päivän ja huomisen haasteisiin.
lue lisää20.01.2025
IAB Studio: Ohjelmallisen mainonnan myytit - Totta vai tarua?
Tervetuloa kuuntelemaan uusinta IAB Studio podcast-jaksoa, jossa syvennymme ohjelmallisen mainonnan ajankohtaisiin teemoihin ja trendeihin! Pasin kanssa studiossa mukana ovat alan asiantuntijat Juuli Pelkonen Adformilta ja Miia Salmi Sanomalta.
lue lisää20.01.2025
Uusi IAB:n jäsenetu vuodelle 2025: Foorumit
IAB Finland aloittaa uudet jäsenille suunnatut foorumit helmikuussa 2025. Ensimmäiset foorumit keskittyvät kahteen IAB:n jäsenkyselyssä erittäin tärkeäksi koettuun teemaan: tekoälyyn sekä mainonnan tuloksellisuuteen. Foorumit keskittyvät 100% osallistujien omaan oppimiseen ja ne ovat avoinna kaikille IAB:n jäsenille. Pidämme yhteisen infotilaisuuden foorumeista tiistaina 11.2.2025 klo 9:00 Teamsissa. Tule mukaan tutustumaan foorumeihin ja lue myös alta yleisimmät kysymykset foorumeihin liittyen.
lue lisää16.01.2025
IAB Jäsenesittely: Singularity Designs Oy ja Jyri Kyllönen
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Singularity Designs Oy ja Jyri Kyllönen
lue lisää