Kasvusta jäätävä riittävästi kotimaahan
Petri Kokkonen on IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja vuonna 2019.
IAB Finlandin tuore hallitus aloittaa kautensa koko alaa koskevan uhkakuvan kohtaamisella. Digimainosmarkkina kasvaa vauhdikkaasti, mutta miltei kaikki kasvu valuu Suomen rajojen ulkopuolelle. Alan toimijoiden pitää tehdä enemmän avointa yhteistyötä paikallisen markkinan kasvun turvaamiseksi.
"Paikallisten toimijoiden tulee tehdä yhä tiiviimpää yhteistyötä, jotta riittävän iso osa kasvusta jäisi Suomeen. Tälle yhteistyölle IAB tarjoaa hyvän alustan, yhdistäen sekä mainonnan ostajat, myyjät että markkinoinnin tekijät", hallituksen puheenjohtaja, Relevant Digital Oy:n Petri Kokkonen perustelee. "IAB:n toimisto ja ennen kaikkea lukuisat vapaaehtoiset työryhmissä työskentelevät asiantuntijat ovat tehneet upeaa työtä toimialan kehittämisen eteen, mutta lisää vauhtia tarvitaan. Mainostajat investoivat niihin kanaviin, jotka tuovat parhaat tulokset. Meidän tehtävämme on varmistaa, että parhaita tuloksia tuovat ratkaisut ovat useammin kotimaisia."
Relevant Digital Oy:n lisäksi IAB Finlandin hallituksessa on tällä kaudella edustettuna Alma Media Oyj, Dentsu Aegis Network Oy, Keskisuomalainen Oyj, Sanoma Oyj, SEK Oy, Otavamedia Oy, Veikkaus Oy, Kotipizza Group Oyj, Eversheds Asianajotoimisto Oy, IPG Mediabrands Oy ja Artefact Oy.
IAB:n toiminnan ytimessä, aktiivisina akuuttien ja tulevaisuuden aiheiden ympärillä, toimivat muun muassa Tietosuoja-, Videomainonta-, Ohjelmallinen ostaminen -, Markkinointiteknologia-, Ad spend -, Sisältömarkkinointi- ja Viewability-työryhmät. Uusina aloittavat Luovuuden työryhmä ja Digital Audio -työryhmä. IAB Finlandin työryhmien julkaisemat kaikille ilmaiset ohjeistukset ja oppaat ovat laajalti alalla arvostettuja. Lisäksi tänä vuonna on luvassa sekä maksullisia että maksuttomia seminaareja, uusia julkaisuja sekä natiivimainonnan, markkinointiteknologian ja ohjelmallisen ostamisen koulutuksia. IAB Finland tarjoaa myös kotimaisia ja kansainvälisiä digitaalisen mainonnan sertifiointiohjelmia sekä tutkintoja.
Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:
IAB Finlandin toiminnanjohtaja Birgitta Takala, etunimi.sukunimi(at)iab.fi, 040 543 9165
IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja, Petri Kokkonen, etunimi.sukunimi(at)relevant.fi, 040 833 5077
IAB Finland on digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin kehitystä eteenpäin vievä ja muutoksesta kasvua luova yhteisö. Tuotamme puolueetonta tietoa digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin ammattilaisille Suomessa.
23.01.2025
Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaatti uudistuu – pysy ajan tasalla muuttuvassa maailmassa
Digimarkkinoinnin, mainonnan ja median maailma kehittyy nopeammin kuin koskaan aiemmin. Alan ammattilaisena tiedät, miten tärkeää on pysyä ajan tasalla uusista trendeistä, työkaluista ja parhaista käytännöistä. Siksi me IAB:llä päivitämme jatkuvasti digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattia – vastaamaan tämän päivän ja huomisen haasteisiin.
lue lisää20.01.2025
IAB Studio: Ohjelmallisen mainonnan myytit - Totta vai tarua?
Tervetuloa kuuntelemaan uusinta IAB Studio podcast-jaksoa, jossa syvennymme ohjelmallisen mainonnan ajankohtaisiin teemoihin ja trendeihin! Pasin kanssa studiossa mukana ovat alan asiantuntijat Juuli Pelkonen Adformilta ja Miia Salmi Sanomalta.
lue lisää20.01.2025
Uusi IAB:n jäsenetu vuodelle 2025: Foorumit
IAB Finland aloittaa uudet jäsenille suunnatut foorumit helmikuussa 2025. Ensimmäiset foorumit keskittyvät kahteen IAB:n jäsenkyselyssä erittäin tärkeäksi koettuun teemaan: tekoälyyn sekä mainonnan tuloksellisuuteen. Foorumit keskittyvät 100% osallistujien omaan oppimiseen ja ne ovat avoinna kaikille IAB:n jäsenille. Pidämme yhteisen infotilaisuuden foorumeista tiistaina 11.2.2025 klo 9:00 Teamsissa. Tule mukaan tutustumaan foorumeihin ja lue myös alta yleisimmät kysymykset foorumeihin liittyen.
lue lisää16.01.2025
IAB Jäsenesittely: Singularity Designs Oy ja Jyri Kyllönen
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Singularity Designs Oy ja Jyri Kyllönen
lue lisää