MIXX Awards juhlahumua Valkoisessa Salissa
IAB Finland täyttää tänä vuonna Suomessa jo huimat 25 vuotta! Juhlavuoden kunniaksi lanseerattiin uusi, värikäs palkintogaala MIXX Awards, jossa palkittiin digimarkkinoinnin innovaatioita ja edelläkävijöitä yhteensä seitsemässä kategoriassa. Keräsimme alan ammattilaiset yhteen juhlimaan saman katon alle riemukkaaseen jälleennäkemiseen. Saimme ihka ensimmäiseen MIXX Awards Finlandiin runsaasti entryjä kuuteen kategoriaan. Muista kategorioista poiketen Vuoden digiammattilainen kategoriaan ei ollut entryä vaan voittajan valitsivat IAB Finlandin hallituksen jäsenet.
Valokuvia ensimmäisestä IAB Finland MIXX Awards 2023
Kaikki kuvat gaalasta sekä kuvausseinältä löytyy täältä (kuvaaja: Akseli Saarreharju)
Tässä muutamia otoksia:
Valokuvat: Akseli Saarreharju
Valokuvia kuvausseinältä
Kaikki kuvat gaalasta sekä kuvausseinältä löytyy täältä (kuvaaja: Akseli Saarreharju)
Tässä muutamia otoksia:
Katso kaikki kuvat täältä (kuvaaja: Akseli Saarreharju)
Lisää kuvia gaalasta (kuvaaja: Kerr Cochrane)
11.12.2024
IAB Studio: Uusi yhteistyö ottaa kaikki mukaan Retail Mediaan
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat Hannaleena Koskinen Allerilta ja Teemu Kurri Craneworks / Doohlabsilta. Tällä kertaa studiossa otettiin kantaa kuumimpaan mediatrendiin, eli puhutaan retail mediasta.
lue lisää03.12.2024
Katsaus kuluneeseen vuoteen 2024: Ohjelmallinen Gaming
Gaming mainonta on ollut nousevia aiheita ohjelmallisessa ostamisessa vuoden 2024 aikana. Otimme IAB:n kanssa katsauksen kuluneeseen vuoteen gaming mainonnan parissa ja haastattelimme ohjelmallisen asiantuntijaa Nina Nordmania (Kinesso, IPG Mediabrands) sekä videomainonnan asiantuntijaa Aleksi Ylitaloa (RTL AdAlliance).
lue lisää29.11.2024
Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa
Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso.
lue lisää29.11.2024
Kuinka hyödyntää tekoälyä vastuullisesti markkinoinnissa?
Tekoäly on noussut nopeasti markkinoinnin ammattilaisten tehokkaaksi työkaluksi, joka parantaa ideointia, sisällöntuotantoa ja analysointia. Vaikka tekoäly tuo mukanaan huomattavia etuja, kuten työprosessien nopeutumista ja automatisointia, sen käyttö edellyttää vastuullisuutta ja eettistä harkintaa. Tässä artikkelissa käsittelemme tekoälyn käyttöä markkinoinnin tukena ja vastuullisia käytäntöjä, jotka auttavat rakentamaan kestävää ja eettistä markkinointia.
lue lisää