Mobiilimainonnan ohjelmallisen ostamisen whitepaper julkaistu
Mobiili vauhdittaa median kulutusta ja käyttöä, ja siksi myös mainonnan panostusten kasvua. Vuonna 2016 mobiilimainonta kasvoi Euroopassa 52,9 % IAB Europen 2016 AdEx Bencmark -raportin mukaan. Maailmanlaajuisessa mittakaavassa kehittyvät markkinat kehittyvät aidosti mobile first -markkinoiksi, kuten Aasia ja Afrikka.
Mobiili-display on "kaikkein ohjelmallisin" mainonnan muoto uusimman European Programmatic Market Sizing -raportin mukaan. Programmatic Mobile White Paper esittelee mobiilimainonnan ohjelmallisen ostamisen erityispiirteet, antaa vinkkejä ohjelmallisen ostamisen mobiilistrategian maksimoimiseksi ja listaa aihealueet, jotka kannattaa ottaa huomioon tarkasteltaessa mobiilia osana monikanavaista startegiaa sekä keskittyy mobiilimainonnan ohjelmallisen ostamisen samankaltaisuuksien ja eroavaisuuksien tarkasteluun muihin ostotapoihin verrattuna. White paperissa tarkastellaan mobiilimainonnan uusia mahdollisuuksia ja nousevia kehitystrendejä, miten niitä voidaan hyödyntää ohjelmallisesti ja kuinka mobiilia tulisi ajatella osaa ohjelmallisen ostamisen kokonaisuutta. Se tutkii myös sitä miten mobiilin kasvu on vaikuttanut suunnittelu- ja ostoprosesseihin ja miten se kehittyy jatkossa.
14.04.2016
Mobiilisovellusten merkitys markkinoinnissa kasvaa
Digital Media Finlandin Virpi Martikainen: mobiilisovellusten avulla voidaan ohjata kuluttajien sitoutumista ja brändiuskollisuutta. Lisäksi niiden avulla voidaan mainostaa, luoda uutta ansaintaa ja tehdä kauppaa.
lue lisää07.10.2015
Oikeat laitteet tehokkaaseen markkinointiin
Markkinoija, joko sinulla on laitestrategia?
lue lisää15.04.2015
Härmäläinen South By Southwestissä
Suomalaisten pitää viedä osaamista raivolla sinne, missä osaamiseen investoidaan.
lue lisää15.10.2014
Mobiilimainonnan myrskyvaroitus: 7 vinkkiä suunnittelun tueksi
Sääennuste lupaa mitä mainiointa keliä mobiilille vallankumoukselle.
lue lisää