Icon
SMART MARKETING - Tätä on martech 2020! IABlogi

SMART MARKETING - Tätä on martech 2020!

02.10.2019

 

Markkinointiteknologiat toimeenpanevat entistä tehokkaammin yritysten markkinointitoimenpiteitä. Digitaalisen markkinoinnin kiihtyvässä kehittyessä syntyy uusia logiikoita, teknologiatoimittajia sekä toimintatapoja päivittäin. Samalla mainostajien sekä kuluttajien keskuudessa nousevat trendit kuten läpinäkyvyys, luottamus, vastuullisuus ja turvallisuus haastavat sekä palvelutoimittajien että mainostavien yritysten tietotaitoa.

Ymmärryksemme digitaalisesta ekosysteemistä on koetuksella. Verkkopalvelut tunnistavat tarpeemme jo ennen kuin itse sitä havaitsemme ja älykäs markkinointi noutaa meidät ostotapahtumaan tarvittaessa jopa aivan toiselta verkkosivulta. Kuulumistemme perään kysellään, jos emme ole avanneet uutiskirjeitä tavanomaiseen tapaamme. Kännykkään kilahtaa muistutus, kun pitäisi lähteä matkaan tapahtumaan, jonne olemme ilmoittautuneet. Ja jos ulkona sataa, käyttämämme uutispalvelu kehottaa ottamaan sateenvarjon mukaan. Ihan varmuuden vuoksi.

Pienillä ja suurilla yrityksillä on tietotulvan ja kasvavien vaatimusten keskellä paineita löytää omaan toimintaan sopivia automaation tuottajia, saatavilla olevaa dataa pitäisi osata hyödyntää ja sen perusteella myös tuottaa ja ostaa tuloksellisesti. Oikeiden ratkaisujen tekeminen edellyttää perusteellista kartoitusta, mitä tulee käytettäviin resursseihin, palveluntuottajiin ja yrityksen tavoiteisiin jatkuvasti muuttuvassa markkinassa. Eväät toimivien päätösten tekoon tulee ymmärryksen kasvattamisesta, jolloin vaikealta tuntuva martech-kieli alkaa kuulostaa selkokielisemmältä.

IAB Finlandin Smart Marketing -seminaari avaa perusteellisesti ja selvästi kaiken tarpeellisen markkinointiteknologiasta ja valmistaa meidät vuoteen 2020. Seminaarissa keskitymme koti- ja kansainvälisten asiantuntijoiden johdattamana siihen, kuinka onnistumme digitaalisessa markkinoinnissa paremmin sopivaa teknologiaa hyödyntäen. Liput IAB:n ja MARK:n jäsenille 0 €, ei-jäsenille 80 € + alv / kpl, 150 € + alv / 3 kpl.

Lue lisää Smart Marketing -seminaarista ja ilmoittaudu mukaan!

14.12.2020

Sijoitatko fiksusti markkinoinnin automaatioon eli ihmisiin, prosesseihin ja teknologiaan?

Markkinoinnin automaation ympärillä liikkuu edelleen paljon kysymyksiä. Mikä teknologia hankkia? Miten valjastaa datamme turvallisesti järjestelmän kautta orkestroitavaan markkinointiin? Miten myynnin ja markkinoinnin teknologia sopivat yhteen, mitä vanhoja järjestelmiä voin jättää pois? Markkinoinnin ekosysteemit monimutkaistuvat entisestään, miten sijoittaa niihin sopivasti?Vaikea ja haastava vuosi on kohta takanapäin.

lue lisää

21.02.2018

Luovuus ja kiihtyvä maailma – mahdoton yhtälö?

Nyt kannattaa ottaa kaikki irti uusien teknologioiden tarjoamista mahdollisuuksista.

lue lisää

21.09.2017

Älä jätä asiakasta yksin verkkoon

Väitän, että suomalaiset yritykset menettävät tuhansia euroja päivittäin alipalvelemalla asiakkaitaan, etenkin verkossa.

lue lisää

30.01.2017

Kolme kiinnostavaa markkinoinnin ilmiötä juuri nyt

Teknologiajätit toinen toisensa jälkeen luottavat livevideoiden voimaan. Mitä tämä tarkoittaa kuluttajalle?

lue lisää