Icon
Suomessa noin 15 miljoonaa natiivimainoseuroa vuonna 2024 IABlogi

Suomessa noin 15 miljoonaa natiivimainoseuroa vuonna 2024

14.02.2025 | iab

IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on julkaissut arvion natiivimainonnan määrästä Suomessa. Vuoden 2024 estimaatti on 14,6 miljoonaa euroa, jossa on laskua vuoteen 2023 verratuna noin 7 %.

Markkinaestimaatti muodostettiin keräämällä tiedot kotimaisilta mediataloilta ja natiiviverkostoilta, aivan kuten vuoden 2023 estimaatin laskennassa. Natiivisisältöjen tuotannot eivät sisälly arvioon, vaan se keskittyy puhtaasti mediatalojen ja verkostojen myymään mainosalaan.

“Sisältömarkkinoinnin työryhmässä me alan toimijat olemme pitkään kaivanneet markkinadataa Suomen markkinan koosta ja kehityksestä. Päätimme pistää toimeksi, ja tässä on nyt ensimmäinen askel", Alman sisältömarkkinointijohtaja Hanna Repo iloitsee.

IAB Finlandin tavoitteena on jatkaa markkinaestimaatioiden julkaisua vuosittain, mikä tukee alan kehitystä ja mainostajien tiedonsaantia. Kiinnostuitko sisältömarkkinoinnista ja natiivimainonnasta? Tule mukaan IAB:n sisältömarkkinoinnin työryhmään – IAB:n toiminnanjohtaja Pasi Raassina opastaa mielellään eteenpäin.

 

Lisätiedot:
Pasi Raassina
IAB FInland, Toiminnanjohtaja
pasi.raassina@iab.fi
040 575 3726

 

 

14.02.2025

Suomessa noin 15 miljoonaa natiivimainoseuroa vuonna 2024

IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on julkaissut arvion natiivimainonnan määrästä Suomessa. Vuoden 2024 estimaatti on 14,6 miljoonaa euroa, jossa on laskua vuoteen 2023 verratuna noin 7 %.

lue lisää

14.02.2025

Digitaalisen audiomainonnan kasvu jatkui Suomessa myös vuonna 2024

IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudiomainonnan markkina vuonna 2024 oli 9,5 miljoonaa euroa. Vuonna 2023 markkina-arvio oli 9,3 miljoonaa euroa ja sitä edeltävänä vuonna 2022 7,1 miljoonaa euroa.

lue lisää

01.11.2024

IAB arvioi natiivimainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on arvioinut natiivimainonnan määrän Suomessa. Suurimpien kotimaisten mediatalojen sekä natiiviverkostojen myymän natiivimainonnan kumulatiivinen määrä vuonna 2023 oli noin 15,8 miljoonaa euroa. 

lue lisää

14.06.2022

Suomessa 36 miljoonaa DOOH-euroa vuonna 2021

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.

lue lisää