TNS Ad Intelligence: Vuoden 2013 kolmannen kvartaalin aikana verkkomainonnan kokonaiskasvu oli 6 %
Verkkomainonnan osalta TNS Ad Intelligencen kuukausiseurannassa ovat display- ja luokiteltumainonta, joista display kasvoi peräti 17 %. Verkkomainonnan suhteen panostuksiaan kasvattivat muun muassa elintarvikkeiden ja kosmetiikan mainostajat sekä kaupan ja matkailualan toimijat.
Verkkomainonnan kokonaiskasvu oli 6 % viime vuoden kolmanteen kvartaaliin verrattuna.
Verkkomainonnan suhteen panostuksiaan kasvattivat muun muassa elintarvikkeiden ja kosmetiikan
mainostajat sekä kaupan ja matkailualan toimijat. Liitteenä olevassa graafissa on esitetty verkkomainonnan
muutosprosentti TNS Ad Intelligencen kuukausiseurannan mukaan. Suhdanneherkkä luokiteltu mainonta laski
14 %.
IAB Finland raportoi hakumainonnan, sähköisten hakemistojen sekä Facebook-mainonnan panostukset
kvartaaleittain. Panostukset hakumainontaan kasvoivat 3,6 % ja sähköisiin hakemistoihin 12,5 %.
Facebook-mainontaan panostukset laskivat lähes 11 % vuoden 2012 kolmanteen kvartaalin verraten.
18.10.2012
Kuoleeko banneri?
Display- eli bannerimainonta ei edelleenkään ole kuolemassa, vaikka skeptisimmät jo pitkään ovat tällaisia povauksia heitelleet. Päinvastoin, banneri elää ja voi hyvin, kertoo tuore Online Advertising 2012 –tutkimus.
lue lisää06.06.2012
IAB Interact 2012, Barcelona
Mitä saadaan kun yhdistetään tunnelmia Slushista, IAB-seminaareista ja Grand Onesta? Siitä syntyy tunnelmaltaan kaksi päivää kestänyt IAB Interact!
lue lisää25.05.2012
IAB 15 vuotta
IAB Juhlisti 15-vuotista taivaltaan järjestämällä upean seminaarin, sekä kansainvälisillä, että kotimaisilla puhujilla. Seminaari järjestettiin tutussa Astoria-salissa joka tarjoaa mahtavat puitteet seminaarijärjestelyille. Oli hienoa nähdä vanhoja ja uusia tuttuja samalla kertaa samassa paikassa.
lue lisää21.05.2012
Yhteinen tahtotila: videomainonnan mittaristo yhteismitalliseksi
Mitä tarkoittaa sana “netti-tv”? Ovatko ISTV ja ILTV samalla tavalla netti-tv:itä kuin Ruutu.fi, Katsomo ja Yle Areena? Miten suomalaisen netti-tv-mainonnan mittausta tulisi jatkossa kehittää?
lue lisää