
Uusi IAB:n jäsenetu vuodelle 2025: Foorumit
IAB Finland aloittaa uudet jäsenille suunnatut foorumit helmikuussa 2025. Ensimmäiset foorumit keskittyvät kahteen IAB:n jäsenkyselyssä erittäin tärkeäksi koettuun teemaan: tekoälyyn sekä mainonnan tuloksellisuuteen. Foorumit keskittyvät 100% osallistujien omaan oppimiseen ja ne ovat avoinna kaikille IAB:n jäsenille.
Pidämme yhteisen infotilaisuuden foorumeista tiistaina 11.2.2025 klo 9:00 Teamsissa. Tule mukaan tutustumaan foorumeihin ja lue myös alta yleisimmät kysymykset foorumeihin liittyen.
IAB FOORUMIT - Q&A
KYSYMYS: Mitä foorumit ovat?
Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aiheista kiinnostuneet yhteen oppimaan.
KYSYMYS: Miksi ensimmäisten foorumeiden aiheet ovat Tekoäly markkinoinnissa ja Markkinoinnin tuloksellisuus?
IAB:n jäsentutkimuksen mukaan jäsenet kokevat molemmat teemat erittäin tärkeiksi. IAB suunnittelee kaikki toimenpiteet jäsenten toiveiden pohjalta, eli keskittyminen tekoälyyn sekä markkinoinnin tuloksellisuuteen on loogista.
KYSYMYS: Mitä foorumeissa tehdään?
Foorumeiden arki rakentuu kevään tapaamisten kautta. Lähtökohtaisesti foorumeissa kuulla caseja sekä puheenvuoroja. Sekä ehdottomasti keskustellaan niiden ympärillä IAB:n fasilitoimana.
KYSYMYS: Mitä minä joudun tekemään foorumeissa?
Oppimaan 🙂Toisin kuin työryhmät, foorumit eivät valista digimarkkinaa vaan keskittyvät vain osallistujien oman osaamisen kasvattamiseen. IAB toivoo, että tulet kuitenkin positiivisella mielellä foorumeihin ja olet valmis keskustelemaan ja jakamaan omia ajatuksia muiden osallistujien kanssa.
KYSYMYS: Pääsenkö minä esille foorumeissa, vaikka presentoimaan?
Ehdottomasti. Jos sinulla on hyvää kerrottavaa tekoälyn käytöstä markkinoinnissa tai markkinoinnin tuloksellisuuden mittaamisesta, olet enemmän kuin tervetullut jakamaan tietoa muille foorumilaisille.
KYSYMYS: MIten foorumit eroavat työryhmistä? Toimivatko foorumit sekä työryhmät jotenkin yhdessä?
Oikein hyvä kysymyspari. Molemmat nyt aloittavat foorumit käsittelevät aiheita, jotka ovat todennäköisesti myös kaikkien työryhmien agendalla tämän vuoden aikana. Idea on rakentaa toimiva yhteistyö foorumeiden sekä työryhmien kesken. Mikäli esimerkiksi tekoälyfoorumi keskustelee AI-regulaatiosta, tapaaminen järjestetään yhdessä tietosuojatyöryhmän kanssa. Foorumit todennäköisesti parantavan myös eri työryhmien välistä yhteistyötä.
Kerrataan vielä myös työryhmien ja foorumeiden ero. Työryhmien ideana on oman oppimisen lisäksi kehittää omaa digimarkkinoinnin segmenttiä, foorumit keskittyvät vain omaan oppimiseen.
KYSYMYS: Kuka määrää mitä foorumeissa tehdään?
Lähtökohtaisesti foorumeihin osallistujat. IAB fasilitoi ja auttaa muodostamaan foorumeiden agendan. Plus hoitaa muun käytännön työn.
KYSYMYS: Kuinka usein foorumit kokoontuvat?
Alustavasti kuuden viikon välein, kesälomat ym. huomioiden. Yksi tapaaminen kestää 1,5 tuntia. Foorumit tapaavat toisinaan myös livenä, mutta myös silloin Teams-osallistuminen on mahdollista.
KYSYMYS: Miten foorumeihin voi osallistua?
Foorumit ovat avoinna kaikille IAB:n jäsenille. Yhdestä jäsenyrityksestä mukaan voi tulla useampi henkilö. Foorumeihin pääsee mukaan pistämällä viestiä IAB:lle tai vaikka huikkaamassa Slackissa / Whatsapissa. Tässä vielä IAB:n toimiston yhteystiedot: toimisto@iab.fi pasi.raassina@iab.fi mira.vaurula@iab.fi jannina.niskala@iab.fi heidi.blomberg@iab.fi
11.03.2025
KonversiO-Optimistit: Televisio mullistuu – HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat mainonnan!
Tervetuloa IAB:n KonversiO-Optimistit-podcastiin! Tänään sukellamme televisiomainonnan tulevaisuuteen ja siihen, miten HD-siirtymä ja HbbTV muuttavat koko pelikenttää. Miten tämä vaikuttaa mainostajiin, katsojiin ja TV-yhtiöihin? Onko perinteinen lineaarinen TV kuolemassa vai syntyykö nyt entistäkin parempi Total TV -kokemus?
lue lisää04.03.2025
Digimarkkinoinnin huipulla: Anne Teeriaho ja Suomalainen Lääkäriseura Duodecim
Tervetuloa seuraamaan blogisarjaamme, jossa kurkistamme IAB Finlandin sertifikaattikoulutuksen kulisseihin ja pääsemme kuulemaan, kuinka koulutus on vaikuttanut markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten urapolkuun ja osaamiseen. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa ajankohtaista ja käytännönläheistä tietoa digitaalisesta markkinoinnista. IAB on sertifioinut satoja markkinoinnin ja mainonnan asiantuntijoita vuosien kokemuksella. Sarjamme kolmannessa osassa tapaamme Anne Teeriahon, joka työskentelee ilmoitusmyyntipäällikkönä Suomalainen Lääkäriseura Duodecimissa ja hän on suorittanut IAB:n Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutuksen.
lue lisää04.03.2025
IAB Jäsenesittely: Järviseudun Sanomat ja Ari Ahvenlampi
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Järviseudun Sanomat ja Ari Ahvenlampi.
lue lisää27.02.2025
Hei IAB:n jäsen! Tule mukaan tekoäly ja markkinoinnin ROI -foorumeihin
IAB:n ensimmäiset foorumit teemoista “Tekoäly markkinoinnissa” ja “Markkinoinnin ROI” kokoontuvat keskiviikkona 12.3. ja torstaina 13.3. klo 9:00 - 10:30. Molemmissa foorumeissa käsitellään alkuun työkaluja alla olevalla agendalla,
lue lisää