![Icon](https://www.iab.fi/media/layout/img/pallot.png)
Vuoden IABloggaja 2013 – Atte Kniivilä!
IABlogin vakituisten asiantuntijoiden keskuudesta on valittu Vuoden IABloggaaja vuosimallia 2013. Nyt valinta osui mobiilimarkkinoinnista aktiivisesti bloganneeseen Atte Kniivilään. Valinta toteutettiin edellisen vuoden tapaan siten, että raadille nostettiin kolme ehdokasta, joista valita ansioitunein bloggaaja.
Raatiin kuuluivat IAB:n edustajina toiminnanjohtaja Birgitta Takala sekä viestintä- ja markkinointipäällikkö Lotta Heikkeri. Raadin ulkopuolisena jäsenenä toimi Blogirinki Median perustaja Jenni Häyrinen, joka pitää myös Liemessä-ruokablogia.
Kuluvana vuonna Atte on aktiivisesti käsitellyt ajankohtaisia mobiilimarkkinoinnin aiheita noudattaen erinomaisesti IABlogin sisältöohjeistusta. Atte tarjoilee blogeissaan aiheita, jotka pureutuvat myös yksityiskohtiin ja tarjoilevat vastauksia. Näin hänen artikkelinsa ovat usein alan ihmisille mielenkiintoista ja hyödyllistä luettavaa.
Jenni Häyrinen kommentoi voittajan kirjoituksia seuraavasti: ”Atte tarttuu ajankohtaisiin aiheisiin. Erityisesti arvostan, että Aten kirjoitukset ovat eteenpäin katsovia, mukaansatempaavia ja tarjoavat uusia näkökulmia perinteisen ja totutun sijaan. Asiantuntijaroolista huolimatta Atte onnistuu säilyttämään kirjoituksissa rennon ja helposti lähestyttävän tyylin.
Kuvassa vasemmalta lukien: Lotta Heikkeri, Birgitta Takala, Atte Kniivilä, Jenni Häyrinen ja Marko Siltala.
IABlogi on nyt toiminut kaksi vuotta digitaalisen median asialla. On hienoa nähdä, että blogi on vakiintunut ja se on selvästikin tullut jäädäkseen. Konsepti on herättänyt kiinnostusta myös muiden maiden IAB-järjestöissä, joista muun muassa IAB Australian sivuille onkin jo syntynyt sisarblogi.
Kaikesta tästä kuuluu kiitos IABlogin asiantuntijoille. Oman leipätyönsä ohella he jakavat osaamistaan ja luovat keskustelua. Näin he toimivat yhteisellä asialla kehittämässä digitaalisen mainonnan kasvua ja kehitystä.
Mutta. Kolmas vuosi toden sanoo. Hyvän perustan päälle on aina parempi rakentaa uutta. Kuluvana vuonna keskitymme selvästi voimakkaammin laadukkaan sisällön ja erilaisten kumppanuuksien määrän kasvattamiseen. Tästä on hyvä jatkaa. Vielä kerran paljon onnea Atelle!
02.07.2024
IAB Studio: Nostemediasta YOC - Digimarkkinan muutokset ja mahdollisuudet
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat YOC / Nostemedian Harri Virtanen ja Antti Kaiponen. Tässä jaksossa sukellamme digitaalisen mainonnan ajankohtaisiin trendeihin ja kuulemme Nostemedian perustamisesta, kasvusta ja muuttumisesta YOC:iksi.
lue lisää01.07.2024
IAB Jäsenesittely: Emmi Vilkanen ja SeenThis
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Emmi Vilkanen ja SeenThis
lue lisää24.06.2024
IAB Studio: Luvanvarainen data liiketoiminnassa
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Janninan kanssa ovat Niklas Tverin Elisalta ja Petteri Kalaoja Dagmarilta puhumassa luvanvaraisesta datasta.
lue lisää18.06.2024
Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023
IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.
lue lisää