Icon
Jakso 1: KonversiO-Optimistit hakee vastauksia markkinoinnin osaamiseen ja rekrytointiin Uutiset & blogi

Jakso 1: KonversiO-Optimistit hakee vastauksia markkinoinnin osaamiseen ja rekrytointiin

12.05.2020

Kaupallinen yhteistyö TietoEVRY

Uuden IAB:n podcast-sarjan ensimmäisessä jaksossa käsitellään markkinoinnin muuttumista entistä data- ja teknologiavetoisemmaksi sekä etsitään ratkaisuja siihen, minkälaista osaamista yritykset tulevat jatkossa tarvitsemaan.

Markkinoinnin ala on kovassa myllerryksessä digitransformaation myötä - vuosi vuodelta yhä useampi tekee töitä markkinoinnin parissa. Tästä syystä ensimmäisen jakson aiheena on rekrytointi.
Baronan CMO Aarne Töllinen sekä TietoEvryn johtava konsultti Marko Saarinen kertovat ensimmäisessä KonversiO-Optimistit -podcastin jaksossa, minkälaisia markkinoinnin osaajia yritykset hakevat ja miten yksittäisestä markkinoinnin tekijästä muotoutuu haluttu osaaja avoimiin markkinoinnin työpaikkoihin.


”Markkinointi on muuttunut vaikeaselkoiseksi data- ja teknologiamössöksi”

Jakson keskusteluissa nousee esille se, miten markkinoinnin muuttuminen entistä data- ja teknologiavetoisemmaksi on vaikuttanut siihen, että alalle on noussut uudentyyppisiä rooleja ja osaamisvaateita. Haussa olevissa työpaikoissa korostuvat kokemus sosiaalisen median kanavista sekä monenlaisten työkalujen hallinnasta. Tämän päivän markkinoinnin tehtävissä vaaditaan dataymmärryksen lisäksi myös vahvaa analyyttista ajattelua sekä liiketoiminnan laajempaa ymmärrystä.

Mikä on markkinoijan tärkein taito? Minkälaisia avainrooleja tulevaisuuden markkinointiorganisaatiossa on? Mihin generalisteja ja spesialisteja tarvitaan?

Kysyimme näkökulmaa jakson sisältöön SOK Median Head of Commercial Marketing Services Hannaleena Koskiselta: 

”Komppaan podcastia siinä, että sekä spesialisteja että generalisteja tarvitaan - edelleen. Yksilötasolla entistä enemmän korostuvat kyky toimia verkostovetoisessa ympäristössä, virtuaalitiimeissä ja näiden yhteisvaikutuksena syntyvä liiketoiminnan jatkuva uusiutuminen. Verkostovetoinen liiketoiminnan kehitys ja siihen liittyvät yksilön kyvykkyydet joko generalistina tai spesialistina tuleekin olemaan keskiössä entistä enemmän tulevaisuuden kompetenssivaateissa.”

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen. Jokaisessa jaksossa on teeman mukaisesti vaihtuvat vieraat, aiheet ja näkökulmat sekä sokerina pohjalla piinapenkki!

Sarjan ensimmäiset jaksot on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä TietoEVRYn kanssa ja jaksoissa keskusteluissa mukana on TietoEVRYn johtava konsultti Marko Saarinen ja podin hosteina toimii IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



BLOGI
Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

29.11.2024

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

11.11.2024

Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.

lue lisää

01.11.2024

IAB arvioi natiivimainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on arvioinut natiivimainonnan määrän Suomessa. Suurimpien kotimaisten mediatalojen sekä natiiviverkostojen myymän natiivimainonnan kumulatiivinen määrä vuonna 2023 oli noin 15,8 miljoonaa euroa. 

lue lisää

28.10.2024

MIXX kumppanuudet myynnissä!

Haemme 2-3 Platina -kumppania MIXX Awardsille, IAB:n toista kertaa järjestämälle värikkäälle palkintogaalalle, jossa digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät kerätään yhteen.

lue lisää