Icon
Konversi0-0ptimistit: Kaupan media nostaa kuluttajat markkinoinnin keskiöön Uutiset & blogi

Konversi0-0ptimistit: Kaupan media nostaa kuluttajat markkinoinnin keskiöön

14.12.2022

Kaupallinen yhteistyö SOK Smart Marketing

Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä.

Tässä Konversi0-0ptimistien jaksossa Miralla on vieraana Hannaleena Koskinen SOK Smart Marketingilta ja Satu Laakso Berneriltä keskustelemassa kaupan mediasta, mitä kaupan media on ja miten sen kasvutrendit kehittyvät Suomen markkinassa. 

Kaupan medialle on povattu kovaa nousua lähitulevaisuuteen. IAB Europe julkaisi ennusteensa eri digikategorioiden osalta ja retail medialle ennustettiin 23 % kasvua tänä vuonna ja ensi vuonna 19 %, joka on kolminkertaisesti (7,1%) tänä vuonna ja kahdeksankertaisesti (2,4%) ensi vuonna digin kasvuun verrattuna. Miten nousu näkyy esimerkiksi Bernerin ja SOK:n toiminnassa?

Viime vuosina myös kuluttajan ostokäyttäytyminen on kokenut isoja muutoksia ja ottanut harppauksia kohti digitaalisia kanavia. Jaksossa puhutaan kaupan mediasta, kuluttajan ostopolun ja ostokäyttäytymisen muutoksesta sekä asiakasdatan tärkeydestä.

Kuuntele mielenkiintoinen jakso alta ja tutustu myös muihin Konversi0-0ptimistien jaksoihin!

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



BLOGI
Hei IAB:n jäsen! Tule mukaan tekoäly ja markkinoinnin ROI -foorumeihin

IAB:n ensimmäiset foorumit teemoista “Tekoäly markkinoinnissa” ja “Markkinoinnin ROI” kokoontuvat keskiviikkona 12.3. ja torstaina 13.3. klo 9:00 - 10:30.  Molemmissa foorumeissa käsitellään alkuun työkaluja alla olevalla agendalla,

lue lisää

27.02.2025

Hei IAB:n jäsen! Tule mukaan tekoäly ja markkinoinnin ROI -foorumeihin

IAB:n ensimmäiset foorumit teemoista “Tekoäly markkinoinnissa” ja “Markkinoinnin ROI” kokoontuvat keskiviikkona 12.3. ja torstaina 13.3. klo 9:00 - 10:30.  Molemmissa foorumeissa käsitellään alkuun työkaluja alla olevalla agendalla,

lue lisää

14.02.2025

Digitaalinen ulkomainonta jatkoi vahvaa kasvuaan 2024 – markkinaestimaatti nousi 61 miljoonaan euroon

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän arvion mukaan digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) markkinan koko Suomessa kasvoi vuonna 2024 noin 61 miljoonaan euroon. Tämä tarkoittaa 14 prosentin kasvua vuoteen 2023 verrattuna, jolloin markkina oli 53,6 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 markkinakasvu osoittaa, että DOOH on yksi vauhdikkaammin kasvavista mainonnan muodoista Suomessa. 

lue lisää

14.02.2025

Suomessa noin 15 miljoonaa natiivimainoseuroa vuonna 2024

IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on julkaissut arvion natiivimainonnan määrästä Suomessa. Vuoden 2024 estimaatti on 14,6 miljoonaa euroa, jossa on laskua vuoteen 2023 verratuna noin 7 %.

lue lisää

14.02.2025

Digitaalisen audiomainonnan kasvu jatkui Suomessa myös vuonna 2024

IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudiomainonnan markkina vuonna 2024 oli 9,5 miljoonaa euroa. Vuonna 2023 markkina-arvio oli 9,3 miljoonaa euroa ja sitä edeltävänä vuonna 2022 7,1 miljoonaa euroa.

lue lisää