Konversi0-0ptimistit: Ympäristövastuu mainonnassa – toiveunta vai todellisuutta?
Kaupallinen yhteistyö Smartclip
Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä.
KonversiO-Optimistien toisen kauden kuudennessa jaksossa puhutaan erittäin tärkeästä ympäristövastuullisuus aiheesta. Jaksossa IAB-Pasin kanssa ovat keskustelemassa Smartclipin Head of Sales Aki Ronkainen ja Sales Manager Valtteri Lahtinen ja MediaComin Suomen liiketoiminnasta vastaava Minna Mäkinen GroupM:ltä
Smartclip on osa Euroopan johtavaa mediataloyhtiötä RTL Group:ia ja he ovat toimineet jo 10 vuotta suomessa keskittyen erilaisiin videomainonnan ratkaisuihin. Kiinnostus videomainontaa kohtaan on suurempaa kuin koskaan, ja videota käytetään tänä päivänä erittäin monipuolisesti digimarkkinoinnin alalla. Maailma videoistuu vaivihkaa koko ajan, markkinan kehittyessä sen ympärillä.
Smartclipin tämän vuoden yksi suuri strateginen teema on ympäristövastuu, sen ympärillä tehdyt liiketoiminnalliset toimenpiteet, hiilijalanjäljen mittaaminen ja hiilijalanjäljen kompensointi mahdollisimman lokaalisti. Kimmoke tähän on lähtenyt RTL Groupilta, joka on asettanut tavoitteeksi olla hiilineutraali vuoteen 2030 mennessä. Samalla Smartclip haluaa haastaa muitakin media-alan yrityksiä tekemään avauksia ympäristövastuullisuuden puolesta.
Jaksossa neuvotaan myös, miten muut yritykset voivat päästä konkreettisesti alkuun ympäristövastuullisuutensa edistämisessä. Kuinka mitataan oman toiminnan tuottamat päästöt ja määritellään suoritettavat toiminnot vastuullisuuden tueksi.
Tule mukaan kuuntelemaan!
Jakso nauhoitettu 4.2.2022
Kuuntele jakso alta ja tutustu myös muihin KonversiO-Optimistien jaksoihin!
Kuuntele koko jakso tästä:
DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen.
Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.
Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!
Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa:
Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso.
lue lisää29.11.2024
Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa
Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso.
lue lisää11.11.2024
Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.
lue lisää01.11.2024
IAB arvioi natiivimainonnan määrän Suomessa
IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on arvioinut natiivimainonnan määrän Suomessa. Suurimpien kotimaisten mediatalojen sekä natiiviverkostojen myymän natiivimainonnan kumulatiivinen määrä vuonna 2023 oli noin 15,8 miljoonaa euroa.
lue lisää28.10.2024
MIXX kumppanuudet myynnissä!
Haemme 2-3 Platina -kumppania MIXX Awardsille, IAB:n toista kertaa järjestämälle värikkäälle palkintogaalalle, jossa digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät kerätään yhteen.
lue lisää