LIVESTRIIMI: Kaikki irti datasta!
Joulukuun seminaari kokoaa yhteen datan ja kohdentamisen huippuasiantuntijat käsittelemään, miten asiakasdataa voidaan hyödyntää tehokkaammin markkinoinnissa. Päivän aikana syvennymme siihen, miten eri datalähteitä käytetään kampanjoiden optimoinnissa, kuinka evästeettömään tulevaisuuteen voidaan varautua ja miten digimainonnan tuloksellisuutta kasvatetaan. Saat ajankohtaisia näkemyksiä ja käytännön vinkkejä siitä, miten voit hyödyntää dataa paremmin niin uusien asiakkaiden tavoittamisessa kuin asiakasmyynnin maksimoinnissa.
Tapahtumassa lavalle nousevat: Sanoma Media Finland, Relevant Digital, Dagmar, Hopkins, Tracklution, Lähitapiola ja Kotipizza. Tapahtuman pääyhteistyökumppani on Sanoma Media Finland
Tapahtuma järjestetään LIVENÄ Kinopalatsissa Finnkinon leffateatterissa ja on maksuton kaikille IAB:n jäsenille (käytä alennuskoodia JÄSEN). Livetapahtumassa koet seminaarin 360 -kokemuksena nauttien myös afterwork-tarjoiluista verkostoituen uusien tai vaihtaen kuulumisia vanhojen tuttavuuksien kanssa. Vaihtoehtoisesti voit seurata tapahtumaa kaikille ilmaisen striimin äärellä. Tapahtuman tallenne lähetetään kaikille ilmoittautuneille jälkikäteen.
Lämpimästi tervetuloa mukaan kuulemaan uusimmat näkemykset datan käytöstä markkinoinnissa ja verkostoitumaan alan asiantuntijoiden kanssa!
Ohjelma
13:00 Ovet auki, kahvitarjoilu
13:30 Tervetuloa – Mira Vaurula | IAB Finland & Minna Kruhse | Sanoma
13:45 Näin Sanoma hyödyntää dataa mainonnan tuloksellisuuden maksimoinnissa – Johannes Hocksell & Niko Hovilainen | Sanoma
Johannes Hocksell ja Niko Hovilainen kertovat, kuinka Sanoma käyttää dataa terävöittääkseen mainonnan kohdentamista ja parantaakseen tuloksia. He valottavat, millaisista lähteistä kerättyä dataa hyödynnetään kohderyhmien luomisessa ja kampanjoiden optimoinnissa – ja miten nämä ratkaisut vaikuttavat suoraan mainonnan menestykseen.
14:00 Privacy Sandboxin vaikutukset mainontaan – Olli Järvilehto | Relevant Digital
Olli Järvilehto jakaa kokemuksia Privacy Sandbox -teknologiasta ja sen käytännön vaikutuksista mainontaan. Hän käsittelee, miten tietosuojakeskeiset ratkaisut, kuten Privacy Sandbox, voivat vaikuttaa mainonnan tehokkuuteen ja julkaisijoiden mahdollisuuksiin hyödyntää dataa muuttuvassa ympäristössä.
14:15 IAB Studio - Välitilinpäätös: voittajat & häviäjät evästesekoilussa – Jaakko Kuivalainen | Sanoma, Antti Kallio | Dagmar & Minna Hämäläinen | Lähitapiola
Nyt on hyvä hetki pienelle välitilinpäätökselle kolmesta eri näkökulmasta, jossa julkaisijan kulmaa edustaa Jaakko Kuivalainen, toimistoa Antti Kallio ja mainostajaa Minna Hämäläinen. Mitä haasteita tai hyötyjä on evästesekoilusta poikinut? Onko joku voittaja tämän kaiken keskellä? Mitä kuluttaja tästä kaikesta tykkää?
14:35 Datasta ymmärryksesi – Johda mainonnan strategiaasi tiedolla – Lotta Holm | Hopkins
Lotta Holm esittelee, miten kerätty tieto voi toimia strategisena työkaluna markkinoinnissa. Hän pureutuu siihen, miten dataa voidaan käyttää kohdentamisen tehostamisessa ja kuinka tiedosta voidaan jalostaa konkreettisia toimenpiteitä, jotka edistävät liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamista.
14:50 Data hyötykäyttöön digimainonnassa: käytännön esimerkkejä – Anni Salo | Tracklution
Anni Salo tarjoaa käytännönläheisen puheenvuoron siitä, miten dataa voidaan hyödyntää digimainonnassa. Hän esittelee, kuinka mainosalgoritmeja voidaan tukea datan avulla ja miten konversioseuranta vaikuttaa mainonnan skaalautuvuuteen ja tuloksellisuuteen. Esityksessä käsitellään myös muutamia case-esimerkkejä.
15:05 Asiakasdatasta asiakasmyynnin maksimointiin – Heini Vaniala | Kotipizza
Heini Vaniala kuvaa, miten strategisia asiakasdataprofiileja rakennetaan myynnin kasvattamiseksi ja miten data voi auttaa markkinoijia maksimoimaan asiakasmyyntiä. Maustettuna herkullisilla pizzantuoksuisilla esimerkeillä.
15:20 Loppusanat – Mira Vaurula | IAB Finland & Minna Kruhse | Sanoma
15:30 Afterwork & verkostoituminen
Joulukuun seminaari kokoaa yhteen datan ja kohdentamisen huippuasiantuntijat käsittelemään, miten asiakasdataa voidaan hyödyntää tehokkaammin markkinoinnissa. Päivän aikana syvennymme siihen, miten eri datalähteitä käytetään kampanjoiden optimoinnissa, kuinka evästeettömään tulevaisuuteen voidaan varautua ja miten digimainonnan tuloksellisuutta kasvatetaan. Saat ajankohtaisia näkemyksiä ja käytännön vinkkejä siitä, miten voit hyödyntää dataa paremmin niin uusien asiakkaiden tavoittamisessa kuin asiakasmyynnin maksimoinnissa.
lue lisää04.12.2024
LIVESTRIIMI: Kaikki irti datasta!
Joulukuun seminaari kokoaa yhteen datan ja kohdentamisen huippuasiantuntijat käsittelemään, miten asiakasdataa voidaan hyödyntää tehokkaammin markkinoinnissa. Päivän aikana syvennymme siihen, miten eri datalähteitä käytetään kampanjoiden optimoinnissa, kuinka evästeettömään tulevaisuuteen voidaan varautua ja miten digimainonnan tuloksellisuutta kasvatetaan. Saat ajankohtaisia näkemyksiä ja käytännön vinkkejä siitä, miten voit hyödyntää dataa paremmin niin uusien asiakkaiden tavoittamisessa kuin asiakasmyynnin maksimoinnissa.
lue lisää29.11.2024
Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa
Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso.
lue lisää11.11.2024
Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.
lue lisää01.11.2024
IAB arvioi natiivimainonnan määrän Suomessa
IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on arvioinut natiivimainonnan määrän Suomessa. Suurimpien kotimaisten mediatalojen sekä natiiviverkostojen myymän natiivimainonnan kumulatiivinen määrä vuonna 2023 oli noin 15,8 miljoonaa euroa.
lue lisää