![Icon](https://www.iab.fi/media/layout/img/pallot.png)
IAB Jäsenesittely: Outshine ja Heikki Pennanen
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Outshine ja Heikki Pennanen.
|
Heikki Pennanen, Sales Director |
Kerro Heikki hieman Outshine -yrityksestä sekä myös itsestäsi?
Outshine on suomalainen palveluyhtiö, minkä missiona on olla paremman markkinoinnin palveluksessa. Suurista ja vaikuttavista digitaalisista pinnoista koostuva verkostomme kattaa 49 kaupunkia Helsingistä Ivaloon ja olemme maantieteellisesti kattavin digitaalisen ulkomainosnäkyvyyden myyjä Suomessa. Meitä inspiroivat nopeat tulokset, mitä voimme digitaalisilla näytöillä asiakkaillemme toimittaa.
Itse aloitin Outshinella elokuussa 2021, ja olen ollut mukana tässä remmissä nyt noin puolisen vuotta. Aiempaa kokemusta ulkomainonnasta minulla on Clear Channelilta vuosilta 2013-2019. Ulkomainonta alana kiinnostaa ja näen, että siinä on vielä paljon asioita, joita voidaan kehittää ja viedä eteenpäin. Vapaalla minut löytää lenkkipoluilta tai hyvän ruuan parista – hyvä balanssi (-;
Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?
Odotukset ovat, että yhdessä muiden toimijoiden kanssa hyvällä yhteistyöllä kehitetään alaa paremmaksi ja opitaan kaikki uusia asioita.
Mitä aiot tuoda IAB-yhteisöön?
Outshine tuo varmasti potkua ja uutta näkemystä sekä oman sitoutuneen jäsenyytensä toimintaan.
Mihin asioihin Outshine on keskittymässä vuonna 2022?
Outshine käynnistää jo pelkästään vuoden ensimmäisten kuukausien aikana yli 220m2 verran uutta digitaalista mainospintaa Suomen suurimpien kaupunkien vilkkailla paikoilla. Tämä määrä vastaa kooltaan lähes kahtasataa viittäkymmentä standardikokoista 55” pintaa ja suurin pinnoista on peräti Pohjoismaiden kolmanneksi suurin ulkomainosnäyttö. Haluamme tarjota mainostajille markkinoiden vaikuttavimmat ulkomainospinnat sekä vaivattomimman asiakaskokemuksen.
Vuosi on vaihtunut ja lomat ovat vain haaleita muistoja - haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?
Kyllä se niin vaan menee, että reenaa, syö ja nuku hyvässä suhteensa, niin hommat toimii ((-:
23.05.2024
Verkkomainonta vuoden 2023 tasolla
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 164 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä laski muutaman prosentin kymmenesosan. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa kasvua, ollen Q1/2024 aikana 57 %.
lue lisää06.02.2024
Mediamainonnan määrä päättyi -2,4 % laskuun vuonna 2023
Mediamainontaan käytettiin yhteensä 1 336 miljoonaa euroa vuonna 2023 ja mainonnan määrä laski -2,4 % edellisvuoteen verrattuna.
lue lisää22.09.2023
Digitaalisen audiomainonnan markkina kasvaa Suomessa: Estimaatti näyttää jopa 27% kasvua
IAB Finland on jälleen kerran estimoinut digitaalisen audiomainonnan markkinaa Suomessa. Vuonna 2022 digiaudion kokonaismarkkinan arvo on noin 7,1 miljoonaa euroa, mikä merkitsee 27% kasvua verrattuna vuoteen 2021. Digitaalisen audion markkina-arvio vuonna 2021 oli oli 5,6 miljoonaa euroa.
lue lisää31.08.2023
Verkkomainonta koki pienen laskun vuoden 2023 toisella kvartaalilla
Suomen verkkomainonnan määrä saavutti lähes 174 miljoonaa euroa vuoden 2023 toisella kvartaalilla, mikä on noin puolen prosentin lasku edellisvuoteen verrattuna. Digitaalinen mainonta edustaa kuitenkin edelleen 54 % koko maan mediamainonnasta, osoittaen digimainonnan keskeisen roolin mainosmarkkinoilla.
lue lisää![Highlight picture](https://www.iab.fi/media/iab-logot/logo-valkoinen.png)