MIXX Awards - Usein kysytyt kysymykset
Älä jätä hakemusta laittamatta. Tässä on useimmin kysytyt kysymykset koskien IAB MIXX Awards kilpailua. Jos kysymyksiä herää lisää, laitathan viestiä Miralle.
Kuinka paljon osallistuminen maksaa?
Ensimmäisenä vuonna ei maksa mitään!
Milloin entry sulkeutuu?
Entryn viimeinen hakupäivä on 31.3.2023
Voinko osallistua useampaan kategoriaan tai lähettää useamman hakemuksen per kategoria?
Kyllä voit osallistua useampaan kategoriaan ja voit myös lähettää useamman hakemuksen per kategoria.
Voinko hakea mukaan kilpailutyöllä, joka on ollut mukana ehdolla jossain muussa kilpailussa?
Kyllä voit.
Mille ajanjaksolle kilpailutyön pitää ajoittua?
Kilpailutyön pääsääntöinen ajoittuminen tulee olla vuodelle 2022.
Mitä tietoja kilpailutyöstä pitää ilmoittaa?
Hakulomakkeella pyydetään kilpailutyöstä kuvausta, jonka lisäksi kategoriasta riippuen joitakin seuraavista asioista:
- tavoite
- idea/innovaatio
- tulokset
- myynnin kehitys
- asiakas ja kumppanityytyväisyys
- osaamisen kehitys
- innovatiivisuus
Miten entryt tuomaroidaan?
Tuomarit pisteyttävät jokaisen entryn jokaisen kriteerin. Nämä lasketaan yhteen entryn kokonaispisteiksi. Korkeimmat pisteet saaneet entryt pääsevät ehdokaslistalle. Tuomaristo valitsee ehdokaslistalta kategorian voittajan.
Ketkä ovat tuomaristossa?
Mitä jos tarvitsen lisää aikaa hakemuksen jättöön?
Otathan tässä tapauksessa yhteyttä IAB Finlandin tiimiin.
Milloin tiedän onko hakemukseni päässyt ehdokaslistalle?
Ehdokaslista julkaistaan toukokuun alkupuolella.
Milloin voittajat julkistetaan?
Voittajat julkistetaan 25.5.2023 MIXX Awards gaalassa Helsingissä.
11.11.2024
Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.
lue lisää18.06.2024
Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023
IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.
lue lisää10.06.2024
Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 miljoonaa euroa
IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman estimaatin mukaan digiaudiomainonnan määrä vuonna 2023 oli 9,3 miljoonaa euroa, joka tarkoittaa yli 30 % kasvua vuoteen 2022 verrattuna. Vuonna 2022 markkina-arvio oli 7,1 miljoonaa euroa. Digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisempään rooliin mainosmaailmaa. Suomessa kasvun myötä toimijoiden odotetaan investoivan yhä enemmän sektoriin tulevina vuosina.
lue lisää23.05.2024
Verkkomainonta vuoden 2023 tasolla
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 164 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä laski muutaman prosentin kymmenesosan. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa kasvua, ollen Q1/2024 aikana 57 %.
lue lisää