Odotettu Digimarkkinoijan sertifiointiohjelma alkaa!
IAB:n suosittu sertifiointiohjelma laajenee. Uutena ohjelmana aloitamme suomalaisille digimarkkinoijille suunnatun oman sertifiointiohjelman lokakuussa.
Digimarkkinoijien sertifiointiohjelma on tarkoitettu kaikille markkinoinnin ja mainonnan parissa työskenteleville riippumatta asemasta organisaatiossa. Voit olla markkinoinnista tai mainonnasta vastaava, koordinaattori tai assistentti, mediamanageri, viestintäpäällikkö tai -koordinaattori tai vaikka projektijohtaja.
Digitaalisen markkinoinnin muuttuessa yhä monimutkaisemmaksi alan ammattilaisilta vaaditaan jatkuvaa ammattitaidon ja tietotason ylläpitämistä. IAB:n Digimarkkinoijan sertifikaattiohjelman avulla varmistat, että oma ja työyhteisösi digimarkkinoinnin osaaminen päivittyy ammattilaisten tasolle. Sertifikaatin suorittaneilla on valmius pysyä mukana nopeassa digikehityksessä ja ymmärtää laajemmin digimarkkinoinnin mahdollisuuksia ja hyötyjä omaan työhön. Vastaavaa kokonaisvaltaista, ajantasaista Suomen markkinaan keskittynyttä digimainonnan ja-markkinoinnin sertifiointiohjelmaa ei ole tarjolla muualla.
Ensimmäinen ohjelma starttaa 31.10.2018 ja ilmoittautuminen on avattu. IAB:n jäsenyritysten edustajat saavat hinnoista 15 % alennuksen. Koulutusohjelma toteutetaan yhdessä Saranen Consultingin kanssa. Introtilaisuuden jälkeen osallistujille jaetaan sähköpostitse joka viikko uudet harjoitustehtävät. Opiskeluun käytettävä aika vaihtelee oman lähtötason ja mielenkiinnon mukaan. Kuuden viikon opiskelun jälkeen sähköinen monivalintatentti suoritetaan Saranen Consultingin tiloissa Espoossa. Lue lisää koulutuksen sisällöstä, hinnoista ja ilmoittautumisesta.
11.11.2024
Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.
lue lisää18.06.2024
Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023
IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.
lue lisää10.06.2024
Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 miljoonaa euroa
IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman estimaatin mukaan digiaudiomainonnan määrä vuonna 2023 oli 9,3 miljoonaa euroa, joka tarkoittaa yli 30 % kasvua vuoteen 2022 verrattuna. Vuonna 2022 markkina-arvio oli 7,1 miljoonaa euroa. Digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisempään rooliin mainosmaailmaa. Suomessa kasvun myötä toimijoiden odotetaan investoivan yhä enemmän sektoriin tulevina vuosina.
lue lisää23.05.2024
Verkkomainonta vuoden 2023 tasolla
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 164 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä laski muutaman prosentin kymmenesosan. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa kasvua, ollen Q1/2024 aikana 57 %.
lue lisää