Icon
Tallenne: Tulos tai ulos! Markkinaluvut

Tallenne: Tulos tai ulos!

25.10.2024

 

Lokakuun seminaari kokosi yhteen alan asiantuntijat esittelemään, miten digitaalisen markkinoinnin tuloksellisuutta voidaan optimoida. Seminaarissa kuultiin tuoreimmat näkökulmat ja ratkaisut markkinointisi tehostamiseen, asiakasyhteistyön vahvistamiseen sekä tuloksellisuuden maksimoimiseen. Tapahtumassa pureuduttiin mm. kysymyksiin: Miten retail median tehokkuutta hyödynnetään markkinoinnissa? Kuinka mainoshukkaa vähennetään ja ROI parannetaan? Entä miten mitattavuus ja cross-media -mittaus optimoivat kampanjoiden vaikuttavuutta?

  • Stefan Anderson & Jyrki Kostilainen | SOK Smart Marketing: Kuinka S-ryhmän poikkeuksellinen lojaliteettiohjelma tarjoaa ainutlaatuisen asiakasymmärryksen, jonka avulla markkinoinnin tehokkuus voidaan maksimoida? Puheenvuorossa pureudutaan retail median ainutlaatuisiin käyttötapauksiin ja Euroopan nopeimmin kasvavan mediaryhmän saloihin.
  • Michalina Bialek | Teads: Tutustu Teads Ad Manageriin ja sen kykyyn optimoida kampanjoita laadukkaiden KPI:den avulla. Opit, miten TAM:n edistyksellinen kohdentaminen ja cookieless-proof-tavoittaminen voivat auttaa saavuttamaan kampanjatuloksia, jotka todella merkitsevät.
  • Max Söderholm | Playable: Pelattavien mainosten voima – kuinka interaktiiviset mainokset sitouttavat yleisön ja antavat mainostajalle paremman tuoton. Kuinka yhdistää datankeruu ja yleisön sitoutuminen pelillistämällä mainontaa?
  • Elmeri Lemmetyinen | SOK Smart Marketing, Jon Ketola | GroupM & Anne Rantanen | Silmäasema - IAB Studio: Retail median nousu on tuonut uusia tapoja markkinoinnin mittaamiseen ja tuloksellisuuden kehittämiseen. Keskustelussa pureudutaan siihen, miten data ja retail media ohjaavat markkinoinnin tuloksellisuutta, ja mitä uusia mahdollisuuksia mittaamisen kehitys tuo markkinoijille.
  • Patrick Laukkonen | Adform: Kuinka mainoshukkaa vähennetään ja datankäyttöä maksimoidaan paremman ROI:n saavuttamiseksi? Pureudumme keinoihin, joilla markkinoijat voivat selättää mainoshukan ja hyödyntää kohdennusdataa tehokkaammin.
  • Niels Skovmand | Audience Project: Cross media -mittauksella optimoit mediamixisi ja kasvatat liiketoimintaasi. Kuulet, miten todelliset asiakasesimerkit osoittavat cross-media -mittauksen mahdollisuudet ja sen merkityksen mainosbudjettien tehokkaassa käytössä.

Tapahtumassa lavalle nousivat: SOK Smart Marketing, Teads, Playable, Adform ja Audience Project. Tapahtuman pääyhteistyökumppani oli SOK Smart Marketing

 

Ohjelma:

Alkusanat - Pasi Raassina | IAB Finland & Nikolai Pietiläinen | SOK Smart Marketing

S-ryhmän Retail Media: Tuloksellisen markkinoinnin 3 kulmakiveä - Stefan Anderson & Jyrki Kostilainen | SOK Smart Marketing (lataa prese)

Maximize campaign outcomes with Teads Ad Manager - Michalina Bialek | Teads (lataa prese)

Playable Ads - Parempi ROAS pelattavilla mainoksilla - Max Söderholm | Playable (lataa prese)

IAB Studio: Miten mitattavuus ja Retail Media ohjaavat markkinoinnin tuloksellisuutta - Elmeri Lemmetyinen | SOK Smart Marketing, Jon Ketola | GroupM & Anne Rantanen | Silmäasema

Mainoshukkaa vähentämällä ja datankäytön maksimoinnilla kohti parempaa ROI:ta - Patrick Laukkonen | Adform (lataa prese)

Breaking Silos: How to Optimise Your Media Mix with Cross-Media Measurement - Niels Skovmand | Audience Project (lataa prese)

Loppusanat - Pasi Raassina | IAB Finland & Nikolai Pietiläinen | SOK Smart Marketing 

11.11.2024

Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.

lue lisää

18.06.2024

Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.

lue lisää

10.06.2024

Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 miljoonaa euroa

IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman estimaatin mukaan digiaudiomainonnan määrä vuonna 2023 oli 9,3 miljoonaa euroa, joka tarkoittaa yli 30 % kasvua vuoteen 2022 verrattuna. Vuonna 2022 markkina-arvio oli 7,1 miljoonaa euroa. Digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisempään rooliin mainosmaailmaa. Suomessa kasvun myötä toimijoiden odotetaan investoivan yhä enemmän sektoriin tulevina vuosina.

lue lisää

23.05.2024

Verkkomainonta vuoden 2023 tasolla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 164 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä laski muutaman prosentin kymmenesosan. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa kasvua, ollen Q1/2024 aikana 57 %.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!