Mitä tapahtuu digimarkkinoinnissa seuraavien vuosien aikana?
IAB UK:n Future Trends -työryhmä on tuottanut viimeisen vuoden aikana viisi mielenkiintoista julkaisua, joissa perehdytään vahvimmin digimarkkinoinnin suuntaa ohjaaviin trendeihin. Julkaisut ovat tietyn alan erityisasiantuntijoiden ja digimarkkinoinnin visionäärien luotauksia siitä, mitä allalla tulee tapahtumaan lähitulevaisuudessa.
- Future Trends Volume 1: The living room of 2015 (IAB UK 10.12.2012)
Asiantuntijat pohtivat, kuinka päätelaitteiden kehitys ja teknologian muuttuminen vaikuttavat kuluttajakäyttäytymiseen sekä mainostajien markkinointistrategioihin ja tapaan kommunikoida asiakkaidensa kanssa. - Future Trends Volume 2: Businesses of the future (IAB UK 10.12.2012)
Mistä on tulevaisuuden digibisnes tehty? Asiantuntijat pohtivat esimerkkitapauksien kautta, mitä menestymiseen tarvitaan. - Future Trends Volume 3: When real time goes mainstream (IAB UK 12.3.2013)
Miten kohdentaminen verkossa tulee kehittymään? Entä miten digitaalisen median vahvuudeksi tunnustettua kohdentamista hyödynnetään perinteisemmissä medioissa? - Future Trends Volume 4: When mobile takes control (IAB UK 1.5.2013)
Miltä näyttää täysin mobiili tulevaisuus kuluttajan ja mainostajan silmin? - Future Trends Volume 5: The future of content (IAB UK 13.8.2013)
Työryhmän tuoreimmassa julkaisussa pohditaan sisältöön liittyviä tulevaisuuden trendejä. Mitä seuraa mm. siitä, kun brändeistä tulee medioita, ja minkälaisia haasteita personoidun sisällön tuottaminen tuo luoville toimistoille?
Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso.
lue lisää29.11.2024
Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa
Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso.
lue lisää11.11.2024
Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.
lue lisää01.11.2024
IAB arvioi natiivimainonnan määrän Suomessa
IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on arvioinut natiivimainonnan määrän Suomessa. Suurimpien kotimaisten mediatalojen sekä natiiviverkostojen myymän natiivimainonnan kumulatiivinen määrä vuonna 2023 oli noin 15,8 miljoonaa euroa.
lue lisää28.10.2024
MIXX kumppanuudet myynnissä!
Haemme 2-3 Platina -kumppania MIXX Awardsille, IAB:n toista kertaa järjestämälle värikkäälle palkintogaalalle, jossa digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät kerätään yhteen.
lue lisää