IAB Studio: Internet ilman kohdennettua mainontaa - Maksetaanko datalla vai rahalla?
Meillä kävi IAB Studiossa Pasin vieraina Pami Bergman Kantarilta ja Anna Paimela Iconicsilta puhumassa Media-alan tutkimussäätiön ja IAB Finlandin tuoreesta tutkimuksesta: Internet ilman kohdennettua mainontaa.
Internet ilman kohdennettua mainontaa -tutkimus julkaistiin alkuvuodesta 2022 ja kävimme IAB studiossa hyvää keskustelua tutkimuksen keskeisimmistä tuloksista. Tutkimuksen tavoitteena oli tuoda kuluttajan ääntä esille ja selvittää miten tyytyväisiä kuluttajat ovat nykyiseen mainosrahoitteiseen internetiin. Tutkimuksen kautta esiin nousseita kysymyksiä olivat muun muassa, ymmärtävätkö kuluttajat oikeasti miten paljon mainonta rahoittaa kaupallista mediaa? Mitä ja millä kuluttajat ovat valmiita maksamaan uutissisällöstä?
Vierailta tuli mm. kritiikkiä koskien evästebannereita. Bannerit koetaan monin paikoin epäselviksi eli ymmärtääkö kuluttaja mihin hän antaa suostumuksensa ja minne tiedot ovat menossa. Ideaalitilanteessa evästebannerista pitäisi käydä yhtä selkeästi ilmi, kuinka hyväksyä tai kuinka kieltää tietojen antaminen. Miten evästebannereista saataisiin selkeämpiä ja kuluttajaystävällisempiä kieleltään ja ulkoasultaan?
Kuuntele informatiivinen IAB Studion jakso ja lataa tutkimusraportti TÄSTÄ!
Kuuntele koko jakso tästä:
Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!
Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa:
11.12.2024
IAB Studio: Uusi yhteistyö ottaa kaikki mukaan Retail Mediaan
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat Hannaleena Koskinen Allerilta ja Teemu Kurri Craneworks / Doohlabsilta. Tällä kertaa studiossa otettiin kantaa kuumimpaan mediatrendiin, eli puhutaan retail mediasta.
lue lisää10.10.2024
Konversi0-0ptimistit: Finnkinon leffapeli - Viihdettä ja vaikuttavaa markkinointia
Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. UUTTA! Nyt voit kuuntelun lisäksi myös katsoa IAB videopodcasteja!
lue lisää27.09.2024
Konversi0-0ptimistit: Otavamedian sisältömarkkinoinnin trendit osa 2
Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. Pasin kanssa studiossa on Otavamedian Maarit Nykänen ja Satu Laksola puhumassa sisältömarkkinoinnin trendeistä.
lue lisää27.09.2024
Konversi0-0ptimistit: Otavamedia digimarkkinan murroksessa osa 1
Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. Pasin kanssa studiossa on Otavamedian Tomi Takanen ja Jukka Pulkkinen. Tänään studiossa puhutaan mitä mediamarkkinalle kuuluu ja erityisesti mitä Otavamedialle kuuluu 2024.
lue lisää