Konversi0-0ptimistit: Digiaudion vaikuttavuus 2/2
Jakso on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä Bauer Median kanssa
Jaksossa Lauri Domnickin vieraana on “kokemusasiantuntijana” Vaasanin senior brand manager Katja Willberg. Vaasanin oma äänellinen identiteetti eli äänibrändi on luotu yhdessä Bauer Median kanssa muutama vuosi sitten. Jaksossa Katja kertoo miten heillä päädyttiin äänellisen identiteetin luomiseen leipäbrändille.
Mikä on äänibrändäys?
Nykyisessä digitaalisessa aikakaudessa brändien on tärkeää erottua paitsi visuaalisesti myös auditiivisesti. Äänibrändäys, tai äänellisen identiteetin luominen, on prosessi, jolla brändit määrittelevät ja kommunikoivat omaa ainutlaatuista äänensävyään ja tyyliään. Se voi olla tunnistettava tunnusmelodia, ääniefekti, puhuttu slogan tai jopa ääniassistentin erityinen äänensävy.
Äänibrändäyksen tavoitteena on luoda yhtenäinen ja johdonmukainen äänellinen kokemus kaikissa kosketuspisteissä, olipa kyseessä sitten mainos, sovellus, verkkosivusto tai fyysinen myymälä. Oikein toteutettuna se vahvistaa brändin tunnettuutta ja tunnistettavuutta, lisää asiakasuskollisuutta ja voi jopa vaikuttaa ostopäätöksiin.
Aivan kuten logo tai värimaailma, äänibrändäys on keskeinen osa brändin identiteettiä, joka auttaa rakentamaan syvemmän ja merkityksellisemmän yhteyden kuluttajiin.
Kuuntele tuplajakson ensimmäinen jakso TÄSTÄ
Kuuntele koko jakso tästä:
DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen.
Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!
Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa:
20.01.2025
IAB Studio: Ohjelmallisen mainonnan myytit - Totta vai tarua?
Tervetuloa kuuntelemaan uusinta IAB Studio podcast-jaksoa, jossa syvennymme ohjelmallisen mainonnan ajankohtaisiin teemoihin ja trendeihin! Pasin kanssa studiossa mukana ovat alan asiantuntijat Juuli Pelkonen Adformilta ja Miia Salmi Sanomalta.
lue lisää11.12.2024
IAB Studio: Uusi yhteistyö ottaa kaikki mukaan Retail Mediaan
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat Hannaleena Koskinen Allerilta ja Teemu Kurri Craneworks / Doohlabsilta. Tällä kertaa studiossa otettiin kantaa kuumimpaan mediatrendiin, eli puhutaan retail mediasta.
lue lisää10.10.2024
KonversiO-Optimistit: Finnkinon leffapeli - Viihdettä ja vaikuttavaa markkinointia
Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. UUTTA! Nyt voit kuuntelun lisäksi myös katsoa IAB videopodcasteja!
lue lisää27.09.2024
KonversiO-Optimistit: Otavamedian sisältömarkkinoinnin trendit osa 2
Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. Pasin kanssa studiossa on Otavamedian Maarit Nykänen ja Satu Laksola puhumassa sisältömarkkinoinnin trendeistä.
lue lisää