Tallenne: Aleph x IAB: Snapchat mainonnan ABC
Tervetuloa seuraamaan IAB Finlandin ja Alephin yhteistä koulutustallennetta. Koulutuksessa käsiteltiin käytännön tasolla Snapchatin mainonnan mahdollisuuksia brändimainostajan näkökulmasta.
Koulutuksen alussa avattiin, mikä Snapchat on, ketkä sitä Suomessa käyttävät ja millaisia mahdollisuuksia Snapchat tarjosi mainostajille käyttäjien tavoittamiseen huomiota herättävästi.
Tämän jälkeen osallistujat perehdytettiin mainonnanhallinnantyökalun (Ads Managerin) käyttöön.
Koulutuksessa jaettiin vinkkejä ja käytännön tietoa Snapchatissa mainostamisesta. Webinaarissa käsiteltiin Snapchat-kampanjan perustamista sekä lisätyn todellisuuden linssin tekemistä. Lisäksi käytiin läpi case-esimerkkejä, joissa Snapchat-mainontaa oli hyödynnetty menestyksekkäästi.
Tallenteen kautta saat käytännön oppeja Snapchatin ja mainosten hallinnan (Ads Managerin) käytöstä. Opit, miten brändikampanja perustettiin ja kuinka lisätyn todellisuuden (AR) linssiä hyödynnettiin mainonnassa.
Ohjelma
- Snapchatin tilanne Suomessa ja mainonnan mahdollisuudet
- Brändikampanjan luomisen ABC
- Näin rakennat itse AR -linssin
- Q&A
Lataa Alephin presentaatio TÄSTÄ
Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso.
lue lisää29.11.2024
Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa
Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso.
lue lisää11.11.2024
Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.
lue lisää01.11.2024
IAB arvioi natiivimainonnan määrän Suomessa
IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on arvioinut natiivimainonnan määrän Suomessa. Suurimpien kotimaisten mediatalojen sekä natiiviverkostojen myymän natiivimainonnan kumulatiivinen määrä vuonna 2023 oli noin 15,8 miljoonaa euroa.
lue lisää28.10.2024
MIXX kumppanuudet myynnissä!
Haemme 2-3 Platina -kumppania MIXX Awardsille, IAB:n toista kertaa järjestämälle värikkäälle palkintogaalalle, jossa digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät kerätään yhteen.
lue lisää