Icon
Tallenne: DOOH - Digitaalista älykkyyttä ulkomainontaan Uutiset & blogi

Tallenne: DOOH - Digitaalista älykkyyttä ulkomainontaan

15.06.2023

>

Kaikkien muiden mediaryhmien mukaisesti myös ulkomainonta on keskellä digitransformaatiota. Suomessa ulkomainonnan digitalisoitumiinen on kansainvälisellä mittapuulla pitkällä ja reilusti yli puolet ulkomainonnasta on digitaalista. IAB:n ja Kantarin tekemän arvion mukaan digitaalinen ulkomainonta kasvoi vuonna 2022 30 % ja kokonaisvolyymi nousi noin 46,5 miljoonaan euroon. Kuten IAB:n Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän puheenjohtaja Jesse Jussila totesi: "Ulkomainonta digitalisoituu ja on itseasiassa jo nyt paljon digitaalisempaa kuin moni olettaa, erityisesti meillä Suomessa".

Mitä ulkomainonnan digitalisoituminen tarkoittaa kampanjoille ja ostamiselle? Ainakin näitä asioita ja IAB:n sekä Ulkomainosliiton webinaaritallenteessa kuulet lisää:

  • Joustavuus ja muokattavuus, esimerkiksi mainosviestejä voi muuttaa reaaliajassa
  • Entistä tarkempi kohdentaminen
  • Interaktiivisuus
  • Reaaliaikainen sisältö
  • Mittaus ja seuranta

Digitaalinen ulkomainonta on jo nyt läsnä arki- ja vapaa-ajan ympäristössämme ja se tavoittaa suuren osan väestöstä. Miten digitaalisuus vaikuttaa ullkomainonnan ostamiseen ja mainonnan tehokkuuteen? Tule webinaariin kuulemaan lisää.

Agendalla:

Tervetuloa seminaariin - Pasi Raassina / IAB Finland & Nina Myllyharju / Suomen Ulkomainosliitto

Retail media & DOOH nyt ja tulevaisuudessa - Hannaleena Koskinen / SOK Smart Marketing & Lassi Tolonen / Clear Channel (lataa prese)

IAB Studio: Digitaalista älykkyyttä ulkomainontaan - Moderaattorina Jesse Jussila / Clear Channel ja piinkovina asiantuntijoina Jenni Heinonen / JCDecaux, Mari Riipinen / Dagmar & Antti Ujainen / NØRR3

Programmatic Out of Home is here – and it is really working - Marius Valle / JCDecaux (lataa prese)

Digital out of Home: The Vital Ingredient - Steve Bernard / Ocean Outdoor (lataa prese)

Ulkomainonnan digitalisoitumisen mahdollisuudet - Mikä muuttuu vai muuttuuko mikään? - Outi Pekkala / dentsu (lataa prese)

Loppusanat - Pasi Raassina / IAB Finland & Nina Myllyharju / Suomen Ulkomainosliitto

 

BLOGI
IAB Finland 2025 - Painopisteet, jäsenedut ja kumppanit

IAB Finlandin vuosi 2025 on rakennettu jäsenten toiveiden pohjalle. Työryhmien, tapahtumien ja täysin uutena jäsenetuna aloittavien foorumeiden teemat pohjautuvat syksyllä 2024 tehtyyn jäsentutkimukseen. Yhteistyökumppanina IAB koetaan yhä kiinnostavampana, sillä yhteensä 19 digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin toimijaa on Industry Partnerina tai Premium Partnerina IAB Finlandin kanssa.

lue lisää

15.01.2025

IAB Finland 2025 - Painopisteet, jäsenedut ja kumppanit

IAB Finlandin vuosi 2025 on rakennettu jäsenten toiveiden pohjalle. Työryhmien, tapahtumien ja täysin uutena jäsenetuna aloittavien foorumeiden teemat pohjautuvat syksyllä 2024 tehtyyn jäsentutkimukseen. Yhteistyökumppanina IAB koetaan yhä kiinnostavampana, sillä yhteensä 19 digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin toimijaa on Industry Partnerina tai Premium Partnerina IAB Finlandin kanssa.

lue lisää

29.11.2024

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

11.11.2024

Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.

lue lisää

01.11.2024

IAB arvioi natiivimainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on arvioinut natiivimainonnan määrän Suomessa. Suurimpien kotimaisten mediatalojen sekä natiiviverkostojen myymän natiivimainonnan kumulatiivinen määrä vuonna 2023 oli noin 15,8 miljoonaa euroa. 

lue lisää