Tallenne: Marketing Next - Kohdentamisen aika ei ole ohi
Monet asiat markkinoinnissa muuttuu, mutta kohdentamisen aika ei ole ohi. Huhtikuun seminaarissa kuultiin puheenvuoroja ja asiaa tulevaisuuden kohderyhmistä ja kohdentamisen mahdollisuuksista.
Seminaarissa kuulimme Mainonnan kohdentamisen nykytila -kyselyn tuloksia: Millaisia kohdentamisen keinoja suomalaiset mainostajat hyödyntävät digimainonnan personoinnissa ja miten kohdennettu mainonta toimii ja miten Alma vastaa kohdentamisen tämän päivän ja huomisen haasteisiin? Pohdimme miltä kohdentaminen ja erilaiset kohderyhmät näyttävät tulevaisuudessa sekä kuulemme vastauksia kysymykseen mitä uusia mahdollisuuksia tosielämässä tapahtuva digitaalinen, dataohjattu mainonta tuo brändeille. Tulevaisuuden kohderyhmät ovat olleet keskuudessamme jo pitkään, mutta miksi emme tavoita heitä? Seminaarissa tarjosimme eväitä kohderyhmien tavoittamiseen.
Minkälaisia kohderyhmiä mainostajilla on tulevaisuudessa tavoiteltavana? Miten tavoittaa nykyiset ja uudet asiakkaat jatkossa? Miten hyödyntää asiakasdataa markkinoinnissa? Seminaarin fokuksessa kohderyhmät, kohdentaminen sekä asiakasdata. Minkälaiset datakyvykkyydet tulevaisuuden mainostaja tarvitsee?
Lavalle nousivat puhumaan Alma, FreeWheel, Tulos Helsinki, Clear Channel, Playable ja tapahtuman pääyhteistyökumppanina toimii: Alma
Ohjelma
9:00 Tervetuloa - Mira Vaurula, IAB Finland & Susanna Laitinen / Alma Mediaratkaisut
9:15 Kohdentaminen nyt! - Sampo Koskinen & Jenna Kärki / Alma Mediaratkaisut (lataa prese)
9:35 IAB Studio: Kohdentamisen aika ei ole ohi - Haastattelijana Pasi Raassina / IAB Finland ja vieraana Sampo Koskinen / Alma Mediaratkaisut ja Sanna Myller / LähiTapiola
9:55 Please believe the hype! - Sampo Karpo / Tulos Helsinki (lataa prese)
10:15 Effective digital advertising without 1st party data- Sandra Österberg & Maximilien Delahousse / FreeWheel (lataa prese)
10:35 Tulevaisuuden kohdentaminen: kontekstuaalisuus on vaikuttavinta tosielämässä - Case HelsinkiMissio - Tuomas Kurki / Clear Channel & Hanna Koskenkangas / HelsinkiMissio (lataa prese)
10:55 Kuulutko asiakkaasi kohderyhmään? - Case Kesko: Näin pelillistämällä on voitettu paikka asiakkaiden sydämissä - Max Söderholm / Playable & Johanna Ekholm / Kesko (lataa prese)
11:15 Lopetussanat - Mira Vaurula / IAB Finland & Susanna Laitinen / Alma Mediaratkaisut
Haemme 2-3 Platina -kumppania MIXX Awardsille, IAB:n toista kertaa järjestämälle värikkäälle palkintogaalalle, jossa digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät kerätään yhteen.
lue lisää28.10.2024
MIXX kumppanuudet myynnissä!
Haemme 2-3 Platina -kumppania MIXX Awardsille, IAB:n toista kertaa järjestämälle värikkäälle palkintogaalalle, jossa digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät kerätään yhteen.
lue lisää11.10.2024
Luovuudella tehokkuutta ulkomainontaan – miksi?
Viime viikon tiistaina järjestimme yhdessä IAB:n kanssa webinaarin, jossa käsiteltiin luovuuden merkitystä ulkomainonnassa. Puhujina olivat Annu Terho (SEK), Ilkka Poutanen (UI) sekä allekirjoittanut.
lue lisää03.10.2024
Markkinapulssi ennakoi digimainonnan määrän kasvavan loppuvuoden aikana
IAB Finlandin uusi kvartaaleittain tehtävä digimarkkinapulssi kertoo Suomen digimarkkinan suhtautuvan lähitulevaisuuteen posititivisesti. Asteikolla 0 - 100 raportoitava yleisindeksi päätyi lukemaan 63, joka tarkoittaa selvästi positiivista tulosta. Suomen digimarkkinan kasvun odotetaan nopeutuvan vuoden kolmannen kvartaalin aikana. Tutkimus tehtiin elokuussa 2024 ensimmäistä kertaa ja se keräsi 174 vastaajaa tasaisesti niin julkaisijoiden, toimistojen ja mainostajien parissa. Pulssikyselyn seuraava tiedonkeruu alkaa marraskuussa.
lue lisää27.08.2024
REKRY: Development & Sales Manager, Education Programs
IAB Finland hakee joukkoihinsa uutta henkilöä, lue roolin kuvaus täältä.
lue lisää