Icon
Tallenne: Master Your GDPR - Internet ilman kohdennettua mainontaa 24 Uutiset & blogi

Tallenne: Master Your GDPR - Internet ilman kohdennettua mainontaa 24

15.02.2024

Tervetuloa katsomaan tallennetta IAB Finlandin vuoden 2024 tapahtumavuoden avauksesta!

Master your GDPR -webinaarissamme joukko Suomen eturivin tietosuoja-asiantuntijoita opasti osallistujia syventymään GDPR:n, evästehyväksyntöjen, tekoälyn ja monien muiden tietosuojakysymysten monimutkaiseen maailmaan. Tapahtumamme kohokohtana oli Media-alan tutkimussäätiön rahoittaman ja IAB Finlandin sekä Kantarin toteuttaman "Internet ilman kohdennettua mainontaa 2024" -tutkimuksen julkaisu.

"Internet ilman kohdennettua mainontaa" -tutkimus, joka nyt toteutettiin toistamiseen, on saavuttanut suuren suosion; vuoden 2022 tutkimus keräsi noin 1 000 latausta ja houkutteli yli 700 kiinnostunutta osallistujaa lanseeraustapahtumaan. Tänä vuonna tutkimuksessa keskityttiin päivittämään tietoja kuluttajien näkemyksistä verkkoyksityisyyteen, maksuhalukkuuteen sisällöistä datan tai rahan muodossa, sekä uutena aiheena evästehyväksyntöjen taustatekijöihin ja sivustotyyppeihin, joille hyväksynnät ovat yleisempiä. Lisäksi tutkimus valotti adblockerien käyttöä, maksuvalmiutta digitaalisen sisällön suhteen ja kuluttajien ymmärrystä evästeistä.

Webinaarissa syvennyttiin myös EU-tason lainsäädäntöhankkeisiin kuten DMA:han, DSA:han, AI Actiin ja yhteisrekisterinpitäjyyden merkitykseen.

Tämä webinaari oli suunnattu kaikille digitaalisessa ympäristössä toimiville asiantuntijoille ja yrityksille, oli rooli sitten julkaisijana, mainostajana, toimenpiteiden tuottajana tai palveluiden ostajana.

Käy lataamassa Internet ilman kodennettua mainontaa -tutkimuksen tulokset itsellesi TÄSTÄ.

Ohjelma

Tervetuloa - Pasi Raassina | IAB Finland & Anna Paimela | Folks

Internet ilman kohdennettua mainontaa 2024 - Pasi Raassina | IAB Finland & Pami Bergman | Kantar (lataa prese)

Uusia vaatimuksia suostumustenhallintaan? – vastauksia ajankohtaisiin kysymyksiin - Jouni Weckman | Gravito (lataa prese)

Benefits and challenges of joint controllership and is the industry ready for a shift? - Elena Turtureanu | Adform (lataa prese)

AI Act – Getting Practical - Maria Koskinen | Saidot (lataa prese)

Loppusanat - Pasi Raassina | IAB Finland & Anna Paimela | Folks

BLOGI
Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

29.11.2024

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

11.11.2024

Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.

lue lisää

01.11.2024

IAB arvioi natiivimainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on arvioinut natiivimainonnan määrän Suomessa. Suurimpien kotimaisten mediatalojen sekä natiiviverkostojen myymän natiivimainonnan kumulatiivinen määrä vuonna 2023 oli noin 15,8 miljoonaa euroa. 

lue lisää

28.10.2024

MIXX kumppanuudet myynnissä!

Haemme 2-3 Platina -kumppania MIXX Awardsille, IAB:n toista kertaa järjestämälle värikkäälle palkintogaalalle, jossa digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät kerätään yhteen.

lue lisää