Icon
Tallenne: Smart Marketing: Digiasiakkaan jäljillä Uutiset & blogi

Tallenne: Smart Marketing: Digiasiakkaan jäljillä

07.09.2023

Digiasiakkaan jättämä digitaalinen jalanjälki ja sen hyödyntäminen on jatkossa entistä tärkeämpää markkinoinnissa. Digitaalinen asiakasdata on kaiken markkinoinnin kohdentamisen sekä asiakasymmärryksen keskiössä. Relevantti digitaalinen asiakasdata kertoo paljon kuluttajan sen hetkisistä asiakastarpeista ja brändistä jää kiinni kuinka hyvin se pystyy nämä kyseiset tiedot ja tarttumapinnat yhdistämään.

Seminaarissa kuulemme puheenvuoroissa, miten voit palvella kuluttajia markkinoinnin avulla entistä osuvammin, mieluiten reaaliaikaisesti sekä monikanavaisesti. Puhujamme antavat konkreettisia vinkkejä myös asiakaskannan huolenpitoon, kasvattamiseen sekä rikastamiseen. Näin vältytään siltä ettei asiakasdata vaan pääse mätänemään servereillä. Kuulemme ensimmäisessä keskusteluosuudessa miten asiakasymmärryksen voi jalostaa euroiksi konkreettisen casen kautta ja seminaarin päätteeksi miltä asiakaskeskeinen organisaatio voi ja pitää tulevaisuudessa näyttää.

Tapahtumassa lavalle nousevat: SOK Smart Marketing, Adobe, Tietoevry, Nordic Morning sekä Leadspark. Tapahtuman pääyhteistyökumppanina toimii SOK Smart Marketing

Tapahtuma järjestetään LIVENÄ Kinopalatsissa Finnkinon leffateatterissa ja on maksuton kaikille IAB:n jäsenille. Livetapahtumassa koet seminaarin 360 -kokemuksena nauttien myös aamupalatarjoiluista sekä verkostoituen uusien tai vaihtaen kuulumisia vanhojen tuttavuuksien kanssa. Vaihtoehtoisesti voit seurata tapahtumaa kaikille ilmaisen striimin äärellä. 

Agendalla:

8:45 Verkostoitumista, kahvia ja aamupalaa

9:30 Tervetuloa - Mira Vaurula / IAB Finland & Aleksi Rautakorpi / SOK Smart Marketing

9:40 Kaupan media - Ei tarvitse arvata, kun tietää - Hannaleena Koskinen & Niko Vahtola / SOK Smart Marketing (lataa prese)

10:00 Ymmärrä asiakastasi reaaliaikaisesti ja monikanavaisesti - Kalle Heinonen / Adobe (lataa prese)

10:20 AI:n tuomat mahdollisuudet markkinointiin – miten valjastan teknologian asiakkaan hyödyksi? - Hanna Huurinainen / Tietoevry (lataa prese)

10:40 Fireside chat: Case Vaasan – Miten asiakasymmärrys jalostetaan euroiksi, Jyrki Kostilainen / SOK Smart Marketing haastattelee Lotta Castrénia / Vaasan

10:55 Asiakasdata käyttöön! - Mira Mäkiranta / Nordic Morning (lataa prese)

11:15 Nyt on aika herätä: Oma asiakaskannan kehitys ykköseksi! - Anni Salo / Leadspark (lataa prese)

11:35 IAB Studio: Tulevaisuuden asiakaskeskeinen organisaatio - keskustelemassa Kristiina Banda / Adobe, Petteri Kalaoja / Dagmar & Niklas Tverin / Elisa

11:50 Lopetussanat - Mira Vaurula / IAB Finland & Aleksi Rautakorpi / SOK Smart Marketing

12:00 Tilaisuus päättyy

 

BLOGI
Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

29.11.2024

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

11.11.2024

Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.

lue lisää

01.11.2024

IAB arvioi natiivimainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on arvioinut natiivimainonnan määrän Suomessa. Suurimpien kotimaisten mediatalojen sekä natiiviverkostojen myymän natiivimainonnan kumulatiivinen määrä vuonna 2023 oli noin 15,8 miljoonaa euroa. 

lue lisää

28.10.2024

MIXX kumppanuudet myynnissä!

Haemme 2-3 Platina -kumppania MIXX Awardsille, IAB:n toista kertaa järjestämälle värikkäälle palkintogaalalle, jossa digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät kerätään yhteen.

lue lisää