Icon
Tallenne: Tulos tai ulos! Uutiset & blogi

Tallenne: Tulos tai ulos!

25.10.2024

 

Lokakuun seminaari kokosi yhteen alan asiantuntijat esittelemään, miten digitaalisen markkinoinnin tuloksellisuutta voidaan optimoida. Seminaarissa kuultiin tuoreimmat näkökulmat ja ratkaisut markkinointisi tehostamiseen, asiakasyhteistyön vahvistamiseen sekä tuloksellisuuden maksimoimiseen. Tapahtumassa pureuduttiin mm. kysymyksiin: Miten retail median tehokkuutta hyödynnetään markkinoinnissa? Kuinka mainoshukkaa vähennetään ja ROI parannetaan? Entä miten mitattavuus ja cross-media -mittaus optimoivat kampanjoiden vaikuttavuutta?

  • Stefan Anderson & Jyrki Kostilainen | SOK Smart Marketing: Kuinka S-ryhmän poikkeuksellinen lojaliteettiohjelma tarjoaa ainutlaatuisen asiakasymmärryksen, jonka avulla markkinoinnin tehokkuus voidaan maksimoida? Puheenvuorossa pureudutaan retail median ainutlaatuisiin käyttötapauksiin ja Euroopan nopeimmin kasvavan mediaryhmän saloihin.
  • Michalina Bialek | Teads: Tutustu Teads Ad Manageriin ja sen kykyyn optimoida kampanjoita laadukkaiden KPI:den avulla. Opit, miten TAM:n edistyksellinen kohdentaminen ja cookieless-proof-tavoittaminen voivat auttaa saavuttamaan kampanjatuloksia, jotka todella merkitsevät.
  • Max Söderholm | Playable: Pelattavien mainosten voima – kuinka interaktiiviset mainokset sitouttavat yleisön ja antavat mainostajalle paremman tuoton. Kuinka yhdistää datankeruu ja yleisön sitoutuminen pelillistämällä mainontaa?
  • Elmeri Lemmetyinen | SOK Smart Marketing, Jon Ketola | GroupM & Anne Rantanen | Silmäasema - IAB Studio: Retail median nousu on tuonut uusia tapoja markkinoinnin mittaamiseen ja tuloksellisuuden kehittämiseen. Keskustelussa pureudutaan siihen, miten data ja retail media ohjaavat markkinoinnin tuloksellisuutta, ja mitä uusia mahdollisuuksia mittaamisen kehitys tuo markkinoijille.
  • Patrick Laukkonen | Adform: Kuinka mainoshukkaa vähennetään ja datankäyttöä maksimoidaan paremman ROI:n saavuttamiseksi? Pureudumme keinoihin, joilla markkinoijat voivat selättää mainoshukan ja hyödyntää kohdennusdataa tehokkaammin.
  • Niels Skovmand | Audience Project: Cross media -mittauksella optimoit mediamixisi ja kasvatat liiketoimintaasi. Kuulet, miten todelliset asiakasesimerkit osoittavat cross-media -mittauksen mahdollisuudet ja sen merkityksen mainosbudjettien tehokkaassa käytössä.

Tapahtumassa lavalle nousivat: SOK Smart Marketing, Teads, Playable, Adform ja Audience Project. Tapahtuman pääyhteistyökumppani oli SOK Smart Marketing

 

Ohjelma:

Alkusanat - Pasi Raassina | IAB Finland & Nikolai Pietiläinen | SOK Smart Marketing

S-ryhmän Retail Media: Tuloksellisen markkinoinnin 3 kulmakiveä - Stefan Anderson & Jyrki Kostilainen | SOK Smart Marketing (lataa prese)

Maximize campaign outcomes with Teads Ad Manager - Michalina Bialek | Teads (lataa prese)

Playable Ads - Parempi ROAS pelattavilla mainoksilla - Max Söderholm | Playable (lataa prese)

IAB Studio: Miten mitattavuus ja Retail Media ohjaavat markkinoinnin tuloksellisuutta - Elmeri Lemmetyinen | SOK Smart Marketing, Jon Ketola | GroupM & Anne Rantanen | Silmäasema

Mainoshukkaa vähentämällä ja datankäytön maksimoinnilla kohti parempaa ROI:ta - Patrick Laukkonen | Adform (lataa prese)

Breaking Silos: How to Optimise Your Media Mix with Cross-Media Measurement - Niels Skovmand | Audience Project (lataa prese)

Loppusanat - Pasi Raassina | IAB Finland & Nikolai Pietiläinen | SOK Smart Marketing 

BLOGI
Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

29.11.2024

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

11.11.2024

Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.

lue lisää

01.11.2024

IAB arvioi natiivimainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on arvioinut natiivimainonnan määrän Suomessa. Suurimpien kotimaisten mediatalojen sekä natiiviverkostojen myymän natiivimainonnan kumulatiivinen määrä vuonna 2023 oli noin 15,8 miljoonaa euroa. 

lue lisää

28.10.2024

MIXX kumppanuudet myynnissä!

Haemme 2-3 Platina -kumppania MIXX Awardsille, IAB:n toista kertaa järjestämälle värikkäälle palkintogaalalle, jossa digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät kerätään yhteen.

lue lisää