Uusi IAB:n jäsenetu vuodelle 2025: Foorumit
IAB Finland aloittaa uudet jäsenille suunnatut foorumit helmikuussa 2025. Ensimmäiset foorumit keskittyvät kahteen IAB:n jäsenkyselyssä erittäin tärkeäksi koettuun teemaan: tekoälyyn sekä mainonnan tuloksellisuuteen. Foorumit keskittyvät 100% osallistujien omaan oppimiseen ja ne ovat avoinna kaikille IAB:n jäsenille.
Pidämme yhteisen infotilaisuuden foorumeista tiistaina 11.2.2025 klo 9:00 Teamsissa. Tule mukaan tutustumaan foorumeihin ja lue myös alta yleisimmät kysymykset foorumeihin liittyen.
IAB FOORUMIT - Q&A
KYSYMYS: Mitä foorumit ovat?
Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aiheista kiinnostuneet yhteen oppimaan.
KYSYMYS: Miksi ensimmäisten foorumeiden aiheet ovat Tekoäly markkinoinnissa ja Markkinoinnin tuloksellisuus?
IAB:n jäsentutkimuksen mukaan jäsenet kokevat molemmat teemat erittäin tärkeiksi. IAB suunnittelee kaikki toimenpiteet jäsenten toiveiden pohjalta, eli keskittyminen tekoälyyn sekä markkinoinnin tuloksellisuuteen on loogista.
KYSYMYS: Mitä foorumeissa tehdään?
Foorumeiden arki rakentuu kevään tapaamisten kautta. Lähtökohtaisesti foorumeissa kuulla caseja sekä puheenvuoroja. Sekä ehdottomasti keskustellaan niiden ympärillä IAB:n fasilitoimana.
KYSYMYS: Mitä minä joudun tekemään foorumeissa?
Oppimaan 🙂Toisin kuin työryhmät, foorumit eivät valista digimarkkinaa vaan keskittyvät vain osallistujien oman osaamisen kasvattamiseen. IAB toivoo, että tulet kuitenkin positiivisella mielellä foorumeihin ja olet valmis keskustelemaan ja jakamaan omia ajatuksia muiden osallistujien kanssa.
KYSYMYS: Pääsenkö minä esille foorumeissa, vaikka presentoimaan?
Ehdottomasti. Jos sinulla on hyvää kerrottavaa tekoälyn käytöstä markkinoinnissa tai markkinoinnin tuloksellisuuden mittaamisesta, olet enemmän kuin tervetullut jakamaan tietoa muille foorumilaisille.
KYSYMYS: MIten foorumit eroavat työryhmistä? Toimivatko foorumit sekä työryhmät jotenkin yhdessä?
Oikein hyvä kysymyspari. Molemmat nyt aloittavat foorumit käsittelevät aiheita, jotka ovat todennäköisesti myös kaikkien työryhmien agendalla tämän vuoden aikana. Idea on rakentaa toimiva yhteistyö foorumeiden sekä työryhmien kesken. Mikäli esimerkiksi tekoälyfoorumi keskustelee AI-regulaatiosta, tapaaminen järjestetään yhdessä tietosuojatyöryhmän kanssa. Foorumit todennäköisesti parantavan myös eri työryhmien välistä yhteistyötä.
Kerrataan vielä myös työryhmien ja foorumeiden ero. Työryhmien ideana on oman oppimisen lisäksi kehittää omaa digimarkkinoinnin segmenttiä, foorumit keskittyvät vain omaan oppimiseen.
KYSYMYS: Kuka määrää mitä foorumeissa tehdään?
Lähtökohtaisesti foorumeihin osallistujat. IAB fasilitoi ja auttaa muodostamaan foorumeiden agendan. Plus hoitaa muun käytännön työn.
KYSYMYS: Kuinka usein foorumit kokoontuvat?
Alustavasti kuuden viikon välein, kesälomat ym. huomioiden. Yksi tapaaminen kestää 1,5 tuntia. Foorumit tapaavat toisinaan myös livenä, mutta myös silloin Teams-osallistuminen on mahdollista.
KYSYMYS: Miten foorumeihin voi osallistua?
Foorumit ovat avoinna kaikille IAB:n jäsenille. Yhdestä jäsenyrityksestä mukaan voi tulla useampi henkilö. Foorumeihin pääsee mukaan pistämällä viestiä IAB:lle tai vaikka huikkaamassa Slackissa / Whatsapissa. Tässä vielä IAB:n toimiston yhteystiedot: toimisto@iab.fi pasi.raassina@iab.fi mira.vaurula@iab.fi jannina.niskala@iab.fi heidi.blomberg@iab.fi
IABlogin Facebook kommentit
IAB Finland aloittaa uudet jäsenille suunnatut foorumit helmikuussa 2025. Ensimmäiset foorumit keskittyvät kahteen IAB:n jäsenkyselyssä erittäin tärkeäksi koettuun teemaan: tekoälyyn sekä mainonnan tuloksellisuuteen. Foorumit keskittyvät 100% osallistujien omaan oppimiseen ja ne ovat avoinna kaikille IAB:n jäsenille. Pidämme yhteisen infotilaisuuden foorumeista tiistaina 11.2.2025 klo 9:00 Teamsissa. Tule mukaan tutustumaan foorumeihin ja lue myös alta yleisimmät kysymykset foorumeihin liittyen.
lue lisää20.01.2025
Uusi IAB:n jäsenetu vuodelle 2025: Foorumit
IAB Finland aloittaa uudet jäsenille suunnatut foorumit helmikuussa 2025. Ensimmäiset foorumit keskittyvät kahteen IAB:n jäsenkyselyssä erittäin tärkeäksi koettuun teemaan: tekoälyyn sekä mainonnan tuloksellisuuteen. Foorumit keskittyvät 100% osallistujien omaan oppimiseen ja ne ovat avoinna kaikille IAB:n jäsenille. Pidämme yhteisen infotilaisuuden foorumeista tiistaina 11.2.2025 klo 9:00 Teamsissa. Tule mukaan tutustumaan foorumeihin ja lue myös alta yleisimmät kysymykset foorumeihin liittyen.
lue lisää15.01.2025
IAB Finland 2025 - Painopisteet, jäsenedut ja kumppanit
IAB Finlandin vuosi 2025 on rakennettu jäsenten toiveiden pohjalle. Työryhmien, tapahtumien ja täysin uutena jäsenetuna aloittavien foorumeiden teemat pohjautuvat syksyllä 2024 tehtyyn jäsentutkimukseen. Yhteistyökumppanina IAB koetaan yhä kiinnostavampana, sillä yhteensä 19 digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin toimijaa on Industry Partnerina tai Premium Partnerina IAB Finlandin kanssa.
lue lisää29.11.2024
Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa
Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso.
lue lisää11.11.2024
Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.
lue lisää