Icon
IAB Finland 2025 - Painopisteet, jäsenedut ja kumppanit Uutiset ja tiedotteet

IAB Finland 2025 - Painopisteet, jäsenedut ja kumppanit

15.01.2025 | iab

IAB Finlandin vuosi 2025 on rakennettu jäsenten toiveiden pohjalle. Työryhmien, tapahtumien ja täysin uutena jäsenetuna aloittavien foorumeiden teemat pohjautuvat syksyllä 2024 tehtyyn jäsentutkimukseen. Yhteistyökumppanina IAB koetaan yhä kiinnostavampana, sillä yhteensä 19 digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin toimijaa on Industry Partnerina tai Premium Partnerina IAB Finlandin kanssa.

“Uskomme IAB:ssa digitaalisen mediamarkkinan kasvuun vuonna 2025. Viime vuoden aikana Suomen digimarkkina kääntyi kasvuun kuoppaisen alkuvuoden jälkeen ja IAB:n ennusteet kertovat kasvun jatkuvan tämä vuonna. Markkinan muuttuessa kehittyvät myös IAB:n jäsenpalvelut. Tapahtumien ja työryhmien rinnalle tuomme helmikuussa täysin uuden jäsenedun, foorumeiden muodossa. Ensimmäiset foorumit keskittyvät kahteen jäsenkyselyssä erittäin tärkeäksi koettuun teemaan, eli tekoälyn hyödyntämiseen markkinoinnissa sekä mainonnan tuloksellisuuden mittaamiseen. Foorumit aloittavat helmikuun alussa ja kerromme niistä lisää 20.1 alkavalla viikolla. Omalta osaltani vielä iso kiitos kaikille IAB:n Industry Partner ja Premium Partner -jäsenille luottamuksesta meidän toimintaa kohtaan”, kommentoi IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina. 

IAB tarjoaa useita rahanarvoisia etuja jäsenilleen. Yksi tärkeimmistä on pääsy työryhmiin, joissa muovataan tulevaisuuden digimarkkinoinnin pelisääntöjä, tutkitaan ilmiöitä ja jaetaan huippuasiantuntemusta muulle markkinalle. Nämä ryhmät ovat oivallinen tilaisuus verkostoitua, kasvattaa osaamistasi ja vaikuttaa alan kehitykseen Suomessa. Jäsenillä on myös vapaa pääsy IAB Finlandin kaikkiin tapahtumiin. Kattava tapahtumakalenterimme on täynnä mielenkiintoisia seminaareja ja webinaareja, joissa osallistuja pääsee suoraan tiedon ytimeen ja verkostoitumaan muiden alan ammattilaisten kanssa. Jäsenet voivat myös hakea puhumaan tapahtumiin avoimen puhujahaun kautta. Tapahtumien lisäksi jäsenet voivat kehittää osaamistaan IAB:n digimarkkinoinnin koulutuksissa, joihin tarjoamme heille paikan edulliseen jäsenetuhintaan. 

Kiinnostaako IAB:n jäsenetujen hyödyntäminen, ota yhteyttä Pasiin:

Pasi Raassinaan pasi.raassina@iab.fi, 040 575 3726.

IAB Finland painopisteet 2025

  1. Tekoäly markkinoinnissa
  2. Tuloksellisuus ja vaikuttavuus
  3. Evästeettömyys ja suostumukset
  4. Retail Media

 

Puhujahaku IAB:n 2025 tapahtumiin

 

IAB Finland työryhmät 2025

  • Attention
  • Gaming
  • Tietosuoja
  • TCF evästehyväksyntä
  • Martech
  • Vastuullinen digimainonta
  • Ohjelmallinen ostaminen
  • Sisältömarkkinointi
  • Videomainonta
  • Digitaalinen audio
  • Digitaalinen ulkomainonta
  • Sosiaalisen median markkinointi
  • Data
  • Retail media

IAB Finland foorumit 2025

  • Markkinoinnin ROI
  • Tekoäly markkinoinnissa

15.01.2025

IAB Finland 2025 - Painopisteet, jäsenedut ja kumppanit

IAB Finlandin vuosi 2025 on rakennettu jäsenten toiveiden pohjalle. Työryhmien, tapahtumien ja täysin uutena jäsenetuna aloittavien foorumeiden teemat pohjautuvat syksyllä 2024 tehtyyn jäsentutkimukseen. Yhteistyökumppanina IAB koetaan yhä kiinnostavampana, sillä yhteensä 19 digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin toimijaa on Industry Partnerina tai Premium Partnerina IAB Finlandin kanssa.

lue lisää

29.11.2024

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

11.11.2024

Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.

lue lisää

01.11.2024

IAB arvioi natiivimainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on arvioinut natiivimainonnan määrän Suomessa. Suurimpien kotimaisten mediatalojen sekä natiiviverkostojen myymän natiivimainonnan kumulatiivinen määrä vuonna 2023 oli noin 15,8 miljoonaa euroa. 

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!