Icon
IAB Finland – Uusi hallitus ja painopisteet vuodelle 2022 Uutiset ja tiedotteet

IAB Finland – Uusi hallitus ja painopisteet vuodelle 2022

26.11.2021

IAB Finlandin syyskokouksessa 25.11.2021 esiteltiin ensi vuoden painopisteet ja valittiin uusi hallitus. Vuonna 2022 IAB Finland painottaa toiminnassaan digitaalista liiketoimintaa, osaamista ja ymmärrystä sekä kohdentamista ja mittaamista. IAB Finlandin Industry Partner -jäseninä hallitukseen valittiin vuosiksi 2022 - 2023 Adform Software Finland, Alma Media, Sanoma ja SOK Smart Marketing. Hallitukseen valittiin myös Dagmar ja TietoEVRY.

IAB Finlandin syyskokouksessa 25.11.2021 esiteltiin ensi vuoden painopisteet ja valittiin uusi hallitus. Vuonna 2022 IAB Finland painottaa toiminnassaan digitaalista liiketoimintaa, osaamista ja ymmärrystä sekä kohdentamista ja mittaamista. IAB Finlandin Industry Partner -jäseninä hallitukseen valittiin vuosiksi 2022 - 2023 Adform Software Finland, Alma Media, Sanoma ja SOK Smart Marketing. Hallitukseen valittiin myös Dagmar ja TietoEVRY.


IAB Finlandin vuoden 2022 painopisteissä yhdistyvät tuttu ja turvallinen uuteen ja jännittävään. Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntijana IAB Finland haluaa jatkaa myös ensi vuonna kotimarkkinan tiedottamista mainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen liittyvistä muutoksista. Nopeasti muuttuvassa markkinassa uskomme myös yleisen osaamistason nostamisen ja liiketoimintaymmärryksen olevan tärkeässä osassa digimarkkinan hyvinvoinnin edistämisessä. Myös digitaalisen liiketoiminnan tukeminen mm. asiakasymmärryksen ja verkkokaupan mahdollisuuksien avaamisen kautta on olennainen osa IAB Finlandin vuotta 2022.

IAB Finlandin kaksitoistahenkiseen hallitukseen valittiin Industry Partner -jäsenyyden kautta seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Adform Software Finland, Alma Media, Sanoma sekä SOK Media. Vaaleissa IAB Finlandin jäsenyritykset valitsivat hallitukseen myös Dagmarin sekä TietoEVRYn.

”IAB Finlandilla on takana vauhdikas ja työntäyteinen vuosi. Kaikilla mittareilla mitattuna IAB:n toiminta on ottanut oivia askeleita eteenpäin, mutta yhdessä meillä on vielä työtä jäljellä markkinan hyvinvoinnin edistämisessä. Uskon koko digimarkkinan nopeaan kasvuun pandemian jälkeisessä maailmassa ja kasvun kautta IAB:lla on erinomainen mahdollisuus nousta nykyistäkin näkyvämpään, tärkeämpään ja vaikuttavampaan rooliin Suomessa”, kommentoi IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Caroline Nykter.


IAB Finland tarjoaa jäsenilleen monia erinomaisia työryhmiä, joissa yhdessä alan muiden ammattilaisten kanssa kehitetään markkinaa paremmaksi ja tuloksellisemmaksi. Jos olet kiinnostunut liittymään johonkin työryhmistä, niin olethan yhteydessä IAB:n toimistoon (toimisto@iab.fi).


IAB Finlandin työryhmät 2022:

• Tietosuoja
• Markkinointiteknologia
• Mainonnan laatu
• Ohjelmallinen ostaminen
• Sisältömarkkinointi
• Videomainonta
• Digitaalinen audio
• Digitaalinen ulkomainonta
• Sosiaalisen median markkinointi
• Data

IAB Finland ry:n hallitus 2022:

Adform Software Finland, Jan Ketonen
Alma Media, Johanna Vartiainen
Sanoma, Jaakko Kuivalainen
SOK Smart Marketing, Hannaleena Koskinen
Elisa, Eliisa Puikkonen
Iconics, Anna Paimela
Matterkind, Christopher Fernandez
Kesko, Caroline Nykter
Posti Group, Teemu Suominen
Relevant Digital, Petri Kokkonen
Dagmar, Antti Kallio
TietoEVRY, Hanna Jerkku


Uuden hallituksen toimintakausi alkaa 1.1.2022 ja hallitus valitsee uuden puheenjohtajan sekä varapuheenjohtajan vuoden ensimmäisessä kokouksessa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:


Pasi Raassina
Toiminnanjohtaja
IAB Finland
040 575 3726 / pasi.raassina@iab.fi


Caroline Nykter
Director, Digital Marketing and Marketing Development
Kesko Oyj
050 313 5579 / caroline.nykter@kesko.fi

IAB Finland on digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin tulevaisuutta kehittävä yhteisö, joka tarjoaa koulutusta, kohtaamisia sekä puolueetonta asiantuntijatietoa. IAB Finland on osa kansainvälistä 27 Euroopan maan muodostamaan IAB Europe -yhteisöä.
www.iab.fi
www.iabeurope.eu

18.06.2024

Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.

lue lisää

10.06.2024

Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 mijoonaa euroa

IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman estimaatin mukaan digiaudiomainonnan määrä vuonna 2023 oli 9,3 miljoonaa euroa, joka tarkoittaa yli 30 % kasvua vuoteen 2022 verrattuna. Vuonna 2022 markkina-arvio oli 7,1 miljoonaa euroa. Digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisempään rooliin mainosmaailmaa. Suomessa kasvun myötä toimijoiden odotetaan investoivan yhä enemmän sektoriin tulevina vuosina.

lue lisää

23.05.2024

Verkkomainonta vuoden 2023 tasolla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 164 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä laski muutaman prosentin kymmenesosan. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa kasvua, ollen Q1/2024 aikana 57 %.

lue lisää

16.05.2024

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä 7 % kasvussa vuonna 2023

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2023 oli 56,1 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua oli noin 7 %.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!