Santtu Kottila on Muutoksen tekijä 2018
IAB Finlandin vuosittaisen HOT or NOT -seminaarin yhteydessä palkittu Sanoman luovan tiimin vetäjä Santtu Kottila tunnetaan alalla ennakkoluulottomana, pioneerimaisena, ahkerana ja aidosti yleistä hyvää ajattelevana kollegana. Näin ollen hän edustaa asiantuntijana myös IAB Finlandille ja sen jäsenille tärkeitä arvoja. Tämä välittyi vahvasti jäsenten perusteluissa, joissa Kottilaa äänestettiin 2018 Muutoksen tekijäksi.
Kottilan vuonna 2017 perustama markkinoinnin verkosto MarkkinointiKollektiivi on lyhyessä ajassa kasvanut yhdeksi Suomen elinvoimaisimmista markkinoinnin keskustelun ja osaamisen jakamisen alustoista, joka julkaisee podcasteja, blogeja, käy aktiivista some-keskustelua ja järjestää ajankohtaisia tapahtumia.
- Olen tästä valinnasta todella otettu! Tämä on palkinto myös koko Kollektiiville. Olemme saneet aikaan lähes 10 000 markkinointialan ammattilaisen yhteenliittymän, joka haluaa jakaa tietoa ja oppia muilta. Tässä on kylvetty siementä uuden markkinointikulttuurin luomiseksi ja olemme hyvässä vauhdissa. Itselleni tämä on hyvin havainnollistanut sen, että muutoksen käynnistäminen ei vaadi hienoa titteliä tai korkeaa positiota. Tärkeintä on aito halu muuttaa asioita parempaan suuntaan, kiittelee vastapalkittu Kottila.
Vuoden 2018 palkittu on MarkkinointiKollektiivin perustaja, Sanomalla luovaa tiimiä luotsaava Santtu Kottila.
Kuva: Samuli Pulkkinen
29.11.2024
Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa
Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso.
lue lisää11.11.2024
Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.
lue lisää01.11.2024
IAB arvioi natiivimainonnan määrän Suomessa
IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on arvioinut natiivimainonnan määrän Suomessa. Suurimpien kotimaisten mediatalojen sekä natiiviverkostojen myymän natiivimainonnan kumulatiivinen määrä vuonna 2023 oli noin 15,8 miljoonaa euroa.
lue lisää28.10.2024
MIXX kumppanuudet myynnissä!
Haemme 2-3 Platina -kumppania MIXX Awardsille, IAB:n toista kertaa järjestämälle värikkäälle palkintogaalalle, jossa digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät kerätään yhteen.
lue lisää