TIEDOTE: Pasi Raassinasta IAB Finlandin uusi toiminnanjohtaja
Suomen johtavan digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntijayhteisön IAB Finlandin uusi toiminnanjohtaja on Pasi Raassina, joka siirtyi tehtävään työskenneltyään aiemmin MTV:n vastuullisissa digitaalisissa tehtävissä sekä mediastartup INEZ Mediassa.
- IAB Finlandin asiantuntijaprofiili on kasvanut huomattavasti viime vuosina. Muun muassa seminaarit, koulutukset ja työryhmät ovat poikkeuksetta erinomaisia. Tuntuu erittäin innostavalta päästä jatkamaan ja kehittämään IAB:ta sekä samalla perehtymään entistä syvemmin ja uudella kulmalla digitaalisen mainonnan kokonaismarkkinaan, Raassina kommentoi.
- Suhtaudun tuleviin vuosiin erittäin optimistisesti. IAB:lla on hieno mahdollisuus muodostua vielä nykyistäkin voimakkaammin toimijaksi, joka kerää kaikki digimarkkinan toimijat yhteen, auttaen yhteisöllisesti kaikkia jäseniään löytämään optimaaliset ratkaisut digimarkkinoinnin ja -myynnin haasteisiin, Raassina jatkaa.
Elokuun ajan Raassina toimii IAB Finlandin toiminnanjohtajan paikalta uusiin haasteisiin siirtyvän Birgitta Takalan perehdytyksessä. Takala on rakentanut ja luotsannut IAB:ta viimeiset 13 vuotta.
- IAB-polkuni on ollut aivan uskomattoman upea kokemus urallani ja olen erittäin onnellinen voidessani luottavaisin mielin jättää IAB:n Pasin ammattimaiseen huomaan. Tuntuu erittäin luontevalta siirtää kapula nyt hänelle, siirtyessäni uuteen elämänvaiheeseen, Takala kertoo.
Myös IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Petri Kokkonen on valintaan tyytyväinen.
- Pasi saa luotsattavakseen arvostetun, pidetyn ja jatkuvasti kasvavan yhteisön, lämpimät kiitokset siitä Birgitalle! IAB:n toiminnanjohtajan työssä menestyminen vaatii laajaa tuntemusta sekä kotimaisen että kansainvälisen digimarkkinan tilasta ja kehityksestä. Pasin valintaa puolsivat erityisesti hänen vahva kokemuksensa digitaalisen liiketoiminnan kehittämisestä, osaamisen laaja-alaisuus ja ennen kaikkea ponteva halu auttaa jäseniämme kartuttamaan liiketoimintansa kasvun eväitä IAB:n toimintaan osallistumalla.
Lue Pasi Raassinan tuore haastattelu.
Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Pasi Raassina
toiminnanjohtaja
IAB Finland
040 575 3726 / pasi.raassina@iab.fi
Petri Kokkonen
Hallituksen puheenjohtaja
040 833 5077 / petri.kokkonen@relevant.fi
IAB Finland on digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin tulevaisuutta kehittävä yhteisö, joka tarjoaa koulutusta, kohtaamisia sekä puolueetonta asiantuntijatietoa. IAB Finland on osa kansainvälistä 27 Euroopan maan muodostamaan IAB Europe yhteisöä.
www.iab.fi
www.iabeurope.eu
29.11.2024
Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa
Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso.
lue lisää11.11.2024
Verkkomainonnan osuus jo yli 60 %
Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 kolmannella kvartaalilla oli noin 180 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä kasvoi noin viisi prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta Q3/2024 aikana oli peräti 62 %.
lue lisää01.11.2024
IAB arvioi natiivimainonnan määrän Suomessa
IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on arvioinut natiivimainonnan määrän Suomessa. Suurimpien kotimaisten mediatalojen sekä natiiviverkostojen myymän natiivimainonnan kumulatiivinen määrä vuonna 2023 oli noin 15,8 miljoonaa euroa.
lue lisää28.10.2024
MIXX kumppanuudet myynnissä!
Haemme 2-3 Platina -kumppania MIXX Awardsille, IAB:n toista kertaa järjestämälle värikkäälle palkintogaalalle, jossa digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät kerätään yhteen.
lue lisää