Icon
Tuleva TCF nyt avoin kommentoitavaksi! Uutiset ja tiedotteet

Tuleva TCF nyt avoin kommentoitavaksi!

26.04.2019

IAB Europen ja IAB Tech Labin valmistelussa olevan TCF:n (The Transparency & Consent Framework) versio 2.0 on nyt avattu vapaasti kommentoitavaksi. Kyseessä on viime vuonna voimaan tulleen GDPR:n mukaisen digitaalisista palveluista kerättyihin lupiin eli konsentteihin liittyvän yhteisen toimintatavan luominen. Lue lisää IAB Europen englanninkielisestä tiedotteesta!

Monikansallinen TCF-ohjausryhmä koostuu Euroopan johtavista julkaisijoista, teknologian tuottajista ja muista digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin kehitykseen vaikuttavista kaupallisista toimijoista. Ohjausryhmä on työskennellyt yhdessä IAB Tech Labin kanssa ja nyt TCF:n versio 2.0 on avattu kaikille vapaasti kommentoitavaksi. Myös IAB Finlandin jäsenten näkemystä kaivataan. Kotimaisen markkinan positiivinen kehitys edellyttää alan asiantuntijoidemme aktiivisuutta koko Eurooppaa koskevassa kehitystyössä.

Rekisteröidy kommentoijaksi heti – aikaa kommentointiin on 25. toukokuuta 2019 asti!

Hyvä jäsen, etkö päässyt IAB Finlandin TCF-aamuun 9.4.2019? Lataa seminaarin esitykset täältä!

18.06.2024

Digimainonnan määrä Euroopassa +11% kasvussa 2023

IAB Europe julkaisi 12.6.2024 AdEx-yhteenvetoraportin digitaalisen mediamainonnan määrästä Euroopassa vuonna 2023. 63 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista ja digimainonnan määrä kasvoi 11,1 % vuoteen 2022 verrattuna. Digimainonnan kokonaisvolyymi Euroopassa oli vuonna 2023 lähes 97 miljardia euroa. AdEx-tutkimuksen tiedonkeruu tehtiin 29 Euroopan maassa.

lue lisää

10.06.2024

Digitaalinen audiomainonta vahvalla kasvu-uralla - kokonaismarkkina jo 9,3 mijoonaa euroa

IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman estimaatin mukaan digiaudiomainonnan määrä vuonna 2023 oli 9,3 miljoonaa euroa, joka tarkoittaa yli 30 % kasvua vuoteen 2022 verrattuna. Vuonna 2022 markkina-arvio oli 7,1 miljoonaa euroa. Digitaalinen audiomainonta, mukaan lukien podcastit ja muut digitaalisen audion alustat, on nousemassa yhä keskeisempään rooliin mainosmaailmaa. Suomessa kasvun myötä toimijoiden odotetaan investoivan yhä enemmän sektoriin tulevina vuosina.

lue lisää

23.05.2024

Verkkomainonta vuoden 2023 tasolla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 164 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä laski muutaman prosentin kymmenesosan. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa kasvua, ollen Q1/2024 aikana 57 %.

lue lisää

16.05.2024

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä 7 % kasvussa vuonna 2023

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2023 oli 56,1 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua oli noin 7 %.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!